Statystyczny Polak jeszcze nigdy nie przeprowadzał się tak często. Nowe mieszkanie, dom, biuro, ale także nowa siedziba firmy - to powody, dla których coraz częściej poszukujemy w internecie firmy mogącej nas wyręczyć w tej niezbyt lubianej i stresującej czynności. Jak dokonać wyboru takiego usługodawcy? Czym się kierować przy przeglądaniu ofert?

Data dodania: 2008-03-31

Wyświetleń: 3188

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Statystyczny Polak jeszcze nigdy nie przeprowadzał się tak często. Nowe mieszkanie, dom, biuro, ale także nowa siedziba firmy - to powody, dla których coraz częściej poszukujemy w internecie firmy mogącej nas wyręczyć w tej niezbyt lubianej i stresującej czynności. Jak dokonać wyboru takiego usługodawcy? Czym się kierować przy przeglądaniu ofert? Poniżej kilka przydatnych wskazówek.


Terminowość

Nie będzie chyba wielkim odryciem stwierdzenie, że terminowe wykonanie usługi gwarantują w swojej ofercie praktycznie wszystkie firmy bez wyjątku. My jednak nie możemy sugerować się jedynie przechwałkami, bo konsekwencje przedłużającej się przeprowadzki np. średniej wielkości przedsiębiorstwa mogą być ogromne. Za rekomendację służy zazwyczaj dobre słowo znajomych i przyjaciół, lecz gdy nie znamy nikogo kto miał do czynienia z firmą przeprowadzkową warto zwrócić uwagę na takie szczegóły oferty jak dotychczasowe doświadczenie, wielkość floty samochodowej, zaplecze pracownicze oraz cenę usługi. Terminowe wykonanie przeprowadzki przedsiębiorstwa lub większego domu wymaga dobrego przygotowania logistycznego i organizacji, a to kosztuje i wymaga pracy kilkunastu osób oraz kilku pojazdów o dużej ładowności. Warto się w tym miejscu zastanowić czy ewentualne oszczędności przy wyborze usługodawcy nie odbiją się negatywnie na naszym harmonogramie.


Ubezpieczenie

Bez względu na to jak profesjonalną firmę wybierzemy zawsze mogą zdarzyć się nieprzewidziane sytuacje. W tym miejscu powstaje pytanie czy wykonawca jest ubezpieczony na taką ewentualność i ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody. Mniejsze i młodsze firmy przeprowadzkowe nie posiadają zazwyczaj wykupionego ubezpieczenia OCP na wypadek uszkodzenia mienia klienta. Składka ubezpieczeniowa nie jest niska więc musimy liczyć się z tym, że ponoszona odpowiedzialnośc może mieć swoje odbicie w cenie usługi. Znów jednak warto sobie zadać pytanie czy lepszym rozwiązaniem dla nas będzie zaoszczędzenie czy też absolutny spokój.


Usługi dodatkowe

Firmy przeprowadzkowe zazwyczaj oferują szereg dodatkowych udogodnień dla swoich klientów. Warto zwrócić uwagę szczególnie na te, które oferowane są za darmo, w ramach wykupionej usługi. Najczęściej spotykanym dodatkiem są darmowe kartony i pudła, które z pewnością przydadzą się podczas tego stresującego wydarzenia. Rzadziej możemy natknąć się na bezpłatną poradę fachowca, który odwiedzi nas przed przeprowadzką i zaproponuje najlepsze dla nas rozwiązanie. Wykonawcy oferują także pakowanie mienia nad czym warto się zastanowić. Fachowo i w sposób bezpieczny zapakowane meble czy inne wartościowe przedmioty to jeden z najważniejszych elementów udanej przeprowadzki. Należy także pamiętać, że firma nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia wynikające z niewłaściwego zapakowania przedmiotów, jeśli zrobiliśmy to osobiście. Tu znów pomocne może się okazać bogate doświadczenie pracowników wykonawcy.

Rzadko spotykaną usługą dodatkową jest magazynowanie. Pozornie zbędny element oferty może jednak uratować nasze mienie przed „nocowaniem” pod gołym niebem, bowiem firma przeprowadzkowa nie jest w stanie uchronić nas przed zajściami zależnymi od czynników zewnętrzych. Jeśli więc bierzemy pod uwagę pewne utrudnienia warto wynająć firmę oferującą sporych rozmiarów magazyn. I tak zapłacimy za niego dopiero w przypadku wynajmu, a wygoda w tej sytuacji może oszczędzić nam prawdziwych kłopotów.


Oferta prawdę Ci powie...

Śledząc treść sloganów większości firm przeprowadzkowych można dojść do wniosku, że wszystkie oferują przeprowadzki na tym samym poziomie, a tymczasem rzut okiem na szczegółową ofertę zapewni nam jasną weryfikację reklamowych obietnic. To właśnie zdobyte doświadczenie (referencje), wielkość floty samochodowej, ubezpieczenie oraz zakres usług dodatkowych jest prawdziwym wyznacznikiem jakości usług. W końcu na papierze każda firma jest tą „profesjonalną”...
Licencja: Creative Commons
0 Ocena