Ponad 30% internautów korzysta ze smartfonów i tabletów, by przeglądać zawartość globalnej sieci. Tylko niewielka część stron www jest przystosowana do poprawnego działania na urządzeniach mobilnych. Rozwiązaniem problemu dostępności stron zarówno na klasycznych komputerach jak i na laptopach są strony responsywne. 

Data dodania: 2013-02-23

Wyświetleń: 2909

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons



Na czym polega responsywność stron internetowych? Wyobraźcie sobie, że dzięki użyciu technologii HTML5 oraz CSS3, jesteśmy w stanie tak przygotować stronę www, że będzie się ona dostosowywała do każdej rozdzielczości ekranu; na ekranach komputerów stacjonarnych oraz laptopów zobaczymy klasyczny design, a te same informacje na ekranach smartfonów będą zoptymalizowane do obsługi za pomocą dotyku. Grafiki i zdjęcia na ekranie smartfona czy tabletu będą dopasowane do szerokości ekranu i nie trzeba będzie nic przewijać na boki. Wielkość liter w treści strony dostosuje się do parametrów urządzenia automatycznie, by zachować czytelność, a elementy nawigacyjne będą przystosowane do interfejsu dotykowego.
Od momentu pojawienia się standardów HTML5  i CSS3 mobilność stron nabrała nowego wymiaru.
Posiadając stronę mobilną opartą o media queries nie musimy obawiać się o aktualność wersji mobilnej strony - wszystkie informacje zawarte w interfejsie desktopowym będą dostępne także na urządzeniach mobilnych! 
Stworzenie strony responsywnej jest zdecydowanie tańsze niż kreacja dwóch stron oddzielnie: klasycznej i mobilnej.
Ta sama kwestia dotyczy obsługi strony responsywnej - aktualizując jej zawartość oszczędzamy czas, gdyż robimy to tylko raz.
To kod HTML  i skrypty po stronie serwera zadbają o właśiwe wymiary obrazków na stronie w zależności od wyświetlanej rozdzielczości.

W Azji już ponad 50% treści internetowych jest odbierana za pomocą urządzeń mobilnych. Ten trend nasila się także w Europie, Ameryce i w reszcie świata. Jeśli nie chcą  państwo, aby wasze firmy zostały poza marginesem zbiżającej się wielkimi krokami ery mobilnej, należy koniecznie zainteresować się możliwością uruchomienia strony responsywnej dla państwa przedsiębiorstwa czy organizacji, lub choćby jej wersji mobilnej. Taka decyzja pozwoli wam także utrzymać się w czołówce wyników wyszukiwania Google czy Bing - gdyż  te wyszukiwarki zaczynają serwować wyniki wyszukiwania przystosowane do urządzeń, z których korzystają internauci. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena