O tym jak sprzedawać przez Internet pisze wiele osób. Mówi się, że liczy się konkurencyjna cena, że to ona jest wyznacznikiem wysokiej sprzedaży. Czy tylko cena?

Data dodania: 2011-06-19

Wyświetleń: 2483

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

 Jest wiele elementów, na które trzeba zwrócić uwagę prowadząc handel internetowy. Jak można zauważyć nie tylko liczy się cena. Istnieje wiele serwisów, które pozwalają oceniać produkty, oceniać sprzedawców, jak również cały proces zakupowy. Na początek warto zastanowić się jakie elementy składają się na proces zakupowy.

Z punktu widzenia klienta, proces zakupowy nie składa się jedynie z kliknięcia przycisku „Kup” i wykonania przelewu sprzedającemu. Użytkownik często zanim dokona zakupu długo zastanawia się nad wyborem produktu, przeglądając nie tylko opinie o samym produkcie, ale także opinie o sklepie, w którym można dokonać zakupu, opinie o sprzedawcy, jego możliwości przesyłki towaru. Dzieje się tak, szczególnie w przypadku towarów, które nie kupujemy na co dzień, jak i rzeczy, które chcemy dać komuś w prezencie. W przypadku tych ostatnim szczególnie liczy się termin i czas wysyłki. Sprzedawcy często myślą, że jeśli maja towar tanio, to już nic więcej nie muszą oferować potencjalnym klientom. To jest nieprawda.

Coraz częściej klienci przeglądając oferty sklepów czy portali aukcyjnych próbują wyważyć cenę z opisem produktu i opiniami o sprzedawcy. Nie zawsze sklep oferujący najtaniej ma najwięcej klientów. Dla użytkownika liczy się również obsługa i kontakt ze sklepem. Pytanie brzmi: na jakie elementy sprzedawcy powinny zwrócić uwagę, by przyciągnąć klientów? Po pierwsze: traktujmy klientów poważnie. Oni mają swój rozum i potrafią czytać. Towar, który prezentujemy w sklepie dokładnie opiszmy – podajmy wymiary, materiał z którego jest zrobiony przedmiot. W przypadku wyrobów nowych opis nie jest trudny, natomiast sprzedając przedmioty używane, klienci oczekują naprawdę szczegółowego i wiarygodnego opisu. Pożądane są także zdjęcia, które realnie ukazują produkt. W sklepach internetowych coraz częściej można spotkać zdjęcia 3D, które obracając ukazują produkt w jego całej okazałości.

Dla użytkowników ważny jest również termin wysyłki towaru. W opisie sklepu czy aukcji informujmy klientów, kiedy zamierzamy wysłać mu towar, przez kogo towar wysyłamy (kurier, poczta), dokładnie sprecyzujmy rodzaj wysyłki (list ekonomiczny, priorytetowy). Jest to bardzo ważne z punktu widzenia użytkownika, gdyż podając dokładne dane, zaoszczędzimy czasu na odpisywanie na mejle  osób, które się niecierpliwią. W momencie wysyłki towaru, warto poinformować klienta, że jego towar jest już w drodze, podać numer wysyłki z możliwością sprawdzenia na stronie kuriera postępów.

Sprzedawca powinien mieć podane dokładne dane o sobie na swojej stronie internetowej. Firma bez nazwy, adresu jest mniej wiarygodna w oczach klientów, mimo że ma tanio towar. Sklep internetowy czy hurtownia powinna trzymać się tych zasad, które są prawie uniwersalne dla handlu internetowego. Ważnym elementem są także opinie na rynku o danym sklepie. Wiele portali oferuje możliwość dodawania ocen i komentarzy o sprzedających. Jest to wiarygodne źródło danych, jeśli oceniają faktycznie klienci danego sklepu. Im sklep istnieje dłużej na rynku, tym więcej opinii może zebrać. To może być przewagą konkurencyjną, przez co nie musimy zaniżać ceny do minimum.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena