W USA z których to czerpiemy większość wiedzy dotyczącej marketingu internetowego, wideo marketing jest już czymś normalnym, spotykanym na większości blogów, stron internetowych.
Poniżej przedstawiam Ci 6 powodów, dla których warto u siebie stosować ten kanał komunikacji z klientami, czytelnikami.

Data dodania: 2011-04-07

Wyświetleń: 1606

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W Polsce wideo marketing zaczyna powoli się rozwijać. Jest to szansa dla firm, osób, które działają w sieci na zwiększenie liczby odwiedzin swoich serwisów, blogów, stron internetowych. 

Oto te powody:

Powód pierwszy - fonia i wizja. Od dziecka nasz mózg przyzwyczajony jest do odbierania różnego rodzaju głosów, muzyki i obrazów. To, że łatwiej ogląda się nam filmy niż czyta książki można zauważyć patrząc na statystyki z roku 2010. Mówią one, że połowa Polaków w zeszłym roku nieprzeczytała ani jednej książki. Jest to przykre, jednakże warto to wiedzieć i warto to wykorzystać. Ta informacja jest jednym z powodów, dlaczego docierać do swoich klientów poprzez ten kanał komunikacji. Skoro mało kto czyta to bez sensu jest pisać poradnik na jakiś temat, jak można go nagrać w formie wideo.

Drugi powód to to, że wideo przekazuje w krótkim czasie bardzo dużo treści. To, że ludzie nie czytają spowodowane jest brakiem czasu. Istnieje również jakiś głupi przesąd, że czytanie książek jest obciachowe. I znowu to jest powód, który warto wykorzystać, wideo przekazuję w krótkim czasie dużo treści, dzięki temu nasi odbiorcy oszczędzają czas, co jest bardzo ważne w dzisiejszych czasach.

Trzeci powód jest taki - wideo ma bardzo silny wpływ na odbiorcę - kiedy przed naszymi oczyma coś się rusza, coś słychać i widać to to bardziej wpływa na nasz umysł, na naszą osobę, wtedy koncentrujemy się na tym co oglądamy.  Nie odrywamy zwroku tak jak w przypadku czytania, ani nie odlatujemy zamyśleni. Oglądając wideo nie mamy na to czasu. Dodatkowo jesteśmy zaciekawieni, że taka o to osoba kryje się za tym co wcześniej czytała na blogu.

Czwarty powód - wideo przypomina rzeczywistość - powód błachy, ale dzięki niemu można pokazać oglądającemu jak wyglądamy, co robi nasza firma, jak wygląda. Potencjalny klient zobaczy właściciela, uśmiechniętych pracowników, dzięki temu nabierze sympatii do firmy i być może zostanie jej stałym klientem.

Piąty powód - wszystkie portale informacyjne mają już swoje kanały wideo. Portale typu Onet, Wp, Youtube i ich kanały wideo przeżywają ogromne wzrosty popularności.  A więc skoro duże portale mają taki popyt dzięki kanałom wideo, to dlaczego my nie mamy mieć wideo. Im więcej masz treści w formie wideo tym większa szansa, że przyciągniesz na dłużej klienta, czytelnika.

Szósty i ostatni powód - wideo przyciąga uwagę – przyciąga, ponieważ w wideo coś się dzieje, ktoś siedzi i coś mówi, ktoś inny gdzieś idzie, oprowadza nas po firmie, w innym przypadku ktoś płynie na łódce coś tam do nas mówiąc. Oko ludzkie uwielbia ruch i na ruchu się koncentruje.

Podsumowując warto wiedzieć co wpływa na przewagę wideo marketingu nad innymi formami marketingu. Te powody pokazały Ci dlaczego Ty będąc blogerem, właścicielem firmy powinieneś nagrać film w którym pokazujesz swoją osobę, swoją firmę, magazyn czy cokolwiek tam jeszcze chcesz pokazać. 

Ja zaczałem używać tego kanału i wzrost oglądalności bloga jest ogromny. Także polecam tą formę marketingu. 

Im większy ruch na stronie tym większy zysk - prosta piłka. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena