Za to stracisz gwarancje ( u niektórych producentów mogą się one różnić, tutaj przedstawiłem uniwersalne) :
1. Brak wpisu w książce gwarancyjnej.
Obowiązkiem jest dokonywanie regularnych przeglądów technicznych auta. Niemożna przekraczać przebiegu między przeglądem ani terminów przeglądu między wizytami w serwisie. Każde zwłoka z przeglądem, czy nieczytelny podpis pod pieczątka lub brak pieczątki może dyskwalifikować gwarancje producenta.
2. Obsługa Poza ASO
W całej Unii jak i w Polsce obowiązują przepisy, które nakazują przestrzeganie przeglądów wykonanych poza autoryzowana siecią serwisową, pod warunkiem, że zrobiono je zgodnie z procedurą przewidzianą przez producenta znajdującą się na jego stronie internetowej bądź w książeczce pojazdu.
3. Brak przeglądów nadwozia
Gwarancja na nadwozie i jego korozje może trwać nawet kilkanaście lat. Warunkiem jest regularne przeglądy, potwierdzone czytelnym wpisem i pieczątką w książeczce gwarancyjnej.
4. Modyfikacje Auta tzw. Tuning albo niefabryczna modyfikacja
Jeżeli awaria jest z powodu zamontowanymi częściami niefabrycznymi nie ma co liczyć na naprawę w ramach gwarancji. Producent zastrzega sobie nie modyfikowanie jakich kol wiek podzespołów w aucie. Uwaga dotyczy to również chipów zwiększających moc silnika !
5. Niewłaściwe Paliwo
Producent przy awarii aut wykonuje ekspertyze paliwa z zbiornika pojazdu. Jeśli udowodni że winą usterki bądź awarii pojazdu jest złe stosowanie paliwa gwarancja nie obejmuje naprawy pojazdu. Więc strzeżmy się głupich pomysłów dolewania benzyny do ropy by nam auto lepiej odpalało zimą, nie mylmy się tankując na stacji paliw.
6. Nieprawidłowe użytkowanie samochodu.
Producent nakazuje nam prawidłowe użytkowanie pojazdu zgodnie z instrukcją obsługi. Jeśli auto pracuje w dużym pyle bądź jest mocno eksploatowane należy zwiększyć ilość przeglądów i ściśle zastosować się do zaleceń serwisanta np. dokupienie filtrów, zmianę oleju na inny itd.
Jeśli zastosujesz się do powyższych uwag i zaleceń będziesz miał 100% z gwarancji pojazdu u producenta.