Jeśli planujesz start swojego biznesu w internecie, to powinieneś wiedzieć czy na produkt, który zamierzasz zaoferować jest zapotrzebowanie. Możesz postąpić tak jak większość, czyli poszukać produktu, po to by potem spróbować go „jakoś” sprzedać.

Data dodania: 2011-03-04

Wyświetleń: 1590

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jednak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie sprawdzenie czy istnieje rynek dla Twojego produktu. Opracuj więc swój produkt w oparciu o analizę potencjalnych klientów i konkurencji.

W jaki sposób możesz sprawdzić jakie jest zainteresowanie Twoim produktem w internecie ?

Służy do tego darmowe narzędzie, które nazywa się Google Keyword Tool. Jest ono dostępne pod adresem: https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal

Narzędzie to pozwoli Ci określić rozmiary rynku. Dzięki niemu sprawdzisz czy Twoi potencjalni klienci wpisują słowa i frazy kluczowe związane z Twoim produktem czy też Twoją branżą w wyszukiwarkę Google a jeśli tak to ilu z nich to robi.

Obsługa Google Keyword Tool jest niezwykle prosta i intuicyjna. Wyszukiwanie rozpoczynasz od wpisania słowa lub wyrażenia związanego z Twoim produktem lub branżą. Następnie przepisujesz kod z obrazka tzw. captcha i klikasz na przycisk szukaj.

Otrzymane wyniki są przybliżoną średnią miesięczną ilością wyszukiwań z ostatnich dwunastu miesięcy. Wpisane przez Ciebie słowo lub fraza pokazuje się także w połączeniu z innymi hasłami. Jest to szczególnie przydatne kiedy chcesz znaleźć odpowiednie słowa kluczowe na potrzeby kampanii Google AdWords.

Ważnym elementem, na który powinieneś zwrócić uwagę jest również wskaźnik konkurencyjności danego słowa a także lokalne trendy wyszukiwania, dzięki którym możesz sprawdzić w jakich miesiącach Twoi potencjalni klienci szukają częściej Twoich produktów.

Po co badać rozmiary rynku ? Przede wszystkim po to aby określić przewidywany popyt na Twój produkt. Dzięki badaniu wiesz ile osób szuka w internecie Twoich produktów.

Pamiętaj, że powyżej opisana metoda badania rynku ma jedynie charakter orientacyjny i nie powinna być jedyną podstawą inwestycji. Przeprowadzenie jakiegokolwiek badania marketingowego nigdy nie daje 100% pewności, że Twój produkt będzie się sprzedawał. Może się też tak zdarzyć, że Twój produkt świetnie by się sprzedał poza internetem, natomiast w wyszukiwarce Google nikt go nie szuka.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena