Jednak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie sprawdzenie czy istnieje rynek dla Twojego produktu. Opracuj więc swój produkt w oparciu o analizę potencjalnych klientów i konkurencji.
W jaki sposób możesz sprawdzić jakie jest zainteresowanie Twoim produktem w internecie ?
Służy do tego darmowe narzędzie, które nazywa się Google Keyword Tool. Jest ono dostępne pod adresem: https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal
Narzędzie to pozwoli Ci określić rozmiary rynku. Dzięki niemu sprawdzisz czy Twoi potencjalni klienci wpisują słowa i frazy kluczowe związane z Twoim produktem czy też Twoją branżą w wyszukiwarkę Google a jeśli tak to ilu z nich to robi.
Obsługa Google Keyword Tool jest niezwykle prosta i intuicyjna. Wyszukiwanie rozpoczynasz od wpisania słowa lub wyrażenia związanego z Twoim produktem lub branżą. Następnie przepisujesz kod z obrazka tzw. captcha i klikasz na przycisk szukaj.
Otrzymane wyniki są przybliżoną średnią miesięczną ilością wyszukiwań z ostatnich dwunastu miesięcy. Wpisane przez Ciebie słowo lub fraza pokazuje się także w połączeniu z innymi hasłami. Jest to szczególnie przydatne kiedy chcesz znaleźć odpowiednie słowa kluczowe na potrzeby kampanii Google AdWords.
Ważnym elementem, na który powinieneś zwrócić uwagę jest również wskaźnik konkurencyjności danego słowa a także lokalne trendy wyszukiwania, dzięki którym możesz sprawdzić w jakich miesiącach Twoi potencjalni klienci szukają częściej Twoich produktów.
Po co badać rozmiary rynku ? Przede wszystkim po to aby określić przewidywany popyt na Twój produkt. Dzięki badaniu wiesz ile osób szuka w internecie Twoich produktów.
Pamiętaj, że powyżej opisana metoda badania rynku ma jedynie charakter orientacyjny i nie powinna być jedyną podstawą inwestycji. Przeprowadzenie jakiegokolwiek badania marketingowego nigdy nie daje 100% pewności, że Twój produkt będzie się sprzedawał. Może się też tak zdarzyć, że Twój produkt świetnie by się sprzedał poza internetem, natomiast w wyszukiwarce Google nikt go nie szuka.