Co to jest Social Media Marketing i czy jest przydatny przy promocji towarów i usług przez internet? W tym artykule spróbujemy uzyskać podstawowe informacje na ten temat oraz wskażemy podstawowe możliwości narzędzi.

Data dodania: 2010-07-07

Wyświetleń: 2361

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jeśli należysz do jednej z następujących kategorii osób, którzy:

1) wiedzą niewiele albo nic o social media marketingu,
2) są zainteresowani używaniem tych technik ale nie wiedzą, jak,
3) nie wierzą w to, że strategia social media marketingu może przynieść jakąkolwiek korzyść dla witryny internetowej lb firmy zajmującej się sprzedażą towarów i usług

to rekomenduję Tobie lekturę tego artykułu.

Social media marketing to proces promowania witryny internetowej lub prowadzonego w internecie biznesu poprzez kanały social media, pozwalające budować zainteresowanie odbiorców ofertą, wartościowe linki do promowanej strony www i ogromny traffic (zwiększona liczba unikalnych użytkowników strony).

Social media marketing wykorzystując zaangażowanie społeczności internetowej pozwala na ekspozycję towarów czy usług, a również daje możliwości sprzedaży.

Prowadząc firmę zastanawiasz się czasem, czy obrana droga rozwoju jest właściwa. Jesteś obecny w wielu katalogach internetowych oraz książkowych - na reklamę w PKT czy tym podobnych wydawnictwach wydajesz krocie, ale czy te pieniądze się zwracają? Próbujesz bezpośrednio poprzez mailing wysyłany pocztą dotrzeć do potencjalnych klientów, a czy zastanawiałeś się jaka jest obecnie skuteczność takich działań?

Idąc dalej - posiadasz stronę internetową, wydajesz duże pieniądze na Google AdWords i na pozycjonowanie strony
a nadal nie widać zadowalających efektów pracy?

Możesz poprawić efekty marketingowe, jeśli wykorzystasz wszystkie możliwości, jakie daje obecnie internet - a zatem komunikuj się ze swoimi klientami, sprawdzaj na różnych forach internetowych, co klienci sądzą o oferowanych produktach lub usługach, szukaj inspiracji - czego mogą chcieć klienci, sprawdź jak pracuje konkurencja. 

Co zatem zrobić?

Zacznij od przebudowy swojej strony internetowej - zacznij wprowadzać nowe treści, pomyśl nad blogiem internetowym, uaktualniaj swoje informacje, zainstaluj na swojej stronie zakladki pozwalające za pomocą kilku chwil dodać stronę do serwisów społecznościowych (np. "Wykop to", "Dodaj do sledzika", "Podyskutuj na forum", etc..).

Następnie - pomóż odbiorcom w rozpowszechnianiu treści ze swojej strony internetowej - przygotuj oferty w postaci PDF, nagraj krótki film i udostępnij na Youtube, wprowadź kanały RSS, dodaj galerię zdjęć i pozwól je komentować...

Bądź wśród czytelników, komentuj na swoim blogu, nagradzaj aktywnych komentatorów, komentuj inne blogi (niech tylko nie będzie miało to znamion spamu), jednym słowem staraj się brac udział w życiu internetowej społeczności.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena