Jak zmienić bezwartościowe słowa w złote frazy, przynoszące zyski i wysoką pozycję w wyszukiwarce? Oto kilka prostych zasad:
· Przede wszystkim jak najprościej. Jeśli na przykład jesteś właścicielem piekarni słowa kluczowe powinny zawierać nazwy podstawowych produktów lub nazwę całej grypy na przykład: piekarnia Lublin, czy pieczywo Lublin. Nikt nie będzie szukał Twojej firmy pod wyszukanym hasłem jakim może być na przykład: bułka regionalna Lublin
· Lokalnie, dodając nazwę miasta przy frazie kluczowej nie tylko obniżysz jej cenę, lecz także znacznie uprościsz zadanie klientowi. Przykładowo klienci z Warszawy, w poszukiwaniu szkoły językowej nie będą szukać jej na terenie całej Polski. Wpiszą po prostu szkoła językowa Warszawa, lub angielski Warszawa. Zastanów się więc czy warto pozycjonować bardzo ogólne frazy, które mają za zadanie wypromować lokalną usługę.
· Konkretnie, im bardziej zawęzisz pole wyszukiwarki tym większa szansa na sukces. Przykład: Jesteś właścicielem biura podróży w Rzeszowie, jednak klientów szukasz na terenie całego kraju. Spraw więc aby sami znaleźli Twoją firmę, wpisując w wyszukiwarce swoje konkretne oczekiwania: Tunezja last minute, czy Sylwester Egipt. Podając do wyceny jedynie hasło: wycieczki last minute, czy sylwester wycieczka, znowu narażasz się na dodatkowe koszty, a efekt i tak może być niezadowalający.
· Nie walcz z gigantami. Niektóre hasła od lat kojarzone są z jedną firmą lub częścią jej nazwy. Próbując wypozycjonować swoją stronę na takie właśnie bardzo mocne i popularne słowa z góry skazujesz się na niepowodzenie. Zamiast walczyć o pierwsze miejsce z firmą gigantem, -wygrana jest praktycznie niemożliwa, skup się na mocnych stronach swojej witryny i dodaj nazwę miejscowości do wyszukiwanej frazy.
· Pytaj, przede wszystkim swoich klientów, jakie słowa wpisali w wyszukiwarce w celu znalezienia Twojej firmy, to najskuteczniejsze i jednocześnie bezpłatne badania rynkowe. Pytania zadawaj także swojej rodzinie i znajomym, co wpisaliby w okienko wyszukiwarki, szukając Twojego produktu. Pytaj także konsultantów w agencji interaktywnej, której zlecisz pozycjonowanie, czy dobrze dobrałeś frazy i czy mogą Ci coś jeszcze zaproponować.
Najlepsi na pewno nie odprawią Cię z kwitkiem, narażając na duże i niepotrzebne koszty. Dobra agencja po otrzymaniu zbyt ogólnych i zwyczajnie nietrafionych fraz na pewno zaproponuje ich modyfikację i poda także własne pomysły.