Pod adresem www.praktyczna.pl wystartowała nowa księgarnia internetowa. Jej twórcy reklamują się sloganem "księgarni wiedzy praktycznej". Co takie hasło oznacza dla kupujących i czym Praktyczna.pl różni się od konkurencji?

Data dodania: 2006-10-18

Wyświetleń: 6360

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena
Pobierz artykul

Licencja: Creative Commons

Zaraz po wejściu na witrynę przywita nas ładnie wykonana (urocza, niewidziana gdzie indziej zieleń!) grafika i kilka kategorii do wyboru: Biznes i praca, Psychologia, Komputery i Internet. Nie ma literatury popularnej ani beletrystyki!

- Naszym klientom oferujemy wyłącznie praktyczną, fachową wiedzę. - powiedział Krzysztof Bartnik, właściciele sklepu - Książki z naszego katalogu otwierają przed czytelnikami zupełnie nowe możliwości, zapewniają im dynamiczny rozwój, a także umożliwają stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych.

Czy tak jest w rzeczywistości? Szybki rzut oka na ofertę pokazuje, że T-A-K! Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, Biblia handlowca. Najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży, Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy, Otwarte fundusze inwestycyjne. Zasady są proste, Samodzielna firma. Załóż i rozwiń własną firmę, NLP. Wpływ na siebie i innych to tylko wybrane przykłady dostępnych pozycji. Wszystkie zdecydowanie spełniają warunki przedstawione przez szefa nowej księgarni.

- Wyszedłem z założenia, że klienci nie chcą już kolejnej, standardowej księgarni internetowej, ze wszystkim i dla wszystkich. Takich sklepów powstało w ostatnim czasie mnóstwo, a trzeba zdać sobie sprawę, że przetrwają tylko najwięksi na rynku. Nie mam ochoty ich też zamęczyć:) - powiedział Krzysztof Bartnik - Nasze książki rozwijają, poszerzają horyzonty, motywują do działania. To poradniki w najlepszym znaczeniu tego słowa. Każdy zainteresowany własnym rozwojej z pewnością znajdzie pod adresem Praktyczna.pl coś dla siebie.

Po katalogu dostępnych pozycji widać, że to zdecydowanie początki nowej księgarni. W ofercie doliczyłem się kilkuset dostępnych książek, jednak ich liczba rośnie z każdym dniem. - Docelowo planujemy mieć około 10 tysięcy starannie wyselekcjonowanych poradników - powiedział Krzysztof Bartnik - Nie każda książka nadaje się do celów praktycznych i nie należy o tym zapominać.

Z rzeczy formalnych dodam, że za bezpieczeństwo płatności odpowiada serwis Płatności.pl, nawigacja na stronie nie powinna przysporzyć nikomu żadnych problemów (wyróżnia się zwłaszcza umieszczenie rubryki "Ważne informacje" w widocznym miejscu, a nie schowanie jej w gąszczu regulaminów, co jest specjalnością innych sklepów; nie ma również problemów ze znalezieniem namiarów kontaktowych do obsługi klienta), ciekawie zaprojektowano też koszyk (prawy, góry róg witryny).

Praktyczna.pl to pierwszy projekt internetowy firmy 4PLAY. W planach właściela tego przedsiębiorstwa są już jednak kolejne sklepy czy witryny, niekoniecznie związane z branżą księgarską. Jak powiedział właściciel:

- Stawiamy na Internet i to właśnie w Sieci widzimy olbrzymie możliwości rozwoju. Chcemy nie tyle zaskoczyć konkurencję, co osoby robiące zakupy online. Duża liczba klientów zadowolonych z naszych usług będzie najlepszym miernikiem naszego sukcesu.

Zapraszam więc pod adres strony. 

Licencja: Creative Commons