Autostrady i drogi gminne to najczęściej występujące rodzaje nawierzchni przy budowie, których wykorzystywany jest tak zwany beton drogowy.

Data dodania: 2017-06-08

Wyświetleń: 2834

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nawierzchnie wykonane z betonu drogowego

Jest on produkowany na bazie takich tworzyw jak granity i bazalty, które cechuje duża wytrzymałość oraz mrozoodporność. Jest to bardzo dobre rozwiązanie do zastosowania w takich krajach, jak Polska, w której klimat charakteryzuje się dość dużą zmiennością.

 

Czy beton drogowy może być stosowany również w gospodarstwie domowym?

 

Beton drogowy z powodzeniem nadaje się do tworzenia takich elementów jak: podjazd, miejsca parkingowe oraz garaż. Jest to zasługą wielu właściwości materiału, a wśród nich niewątpliwą zaletą jest jego duża odporność. Dotyczy to zarówno uszkodzeń mechanicznych, jak również niekorzystnych warunków pogodowych. Dzięki temu powierzchnia jest odporna na szkodliwe oraz widoczne zmiany w strukturze takie jak: rysy, spękania czy łuszczenie. Wybór tej odmiany betonu drogowego jest niewątpliwie korzystną inwestycją, która posłuży na długie lata.

Kontrowersje powstałe wokół zastosowania betonu drogowego

 

Najczęstszym zarzutem odnoszącym się do tego materiału budowlanego jest jego nieestetyczny wygląd. Wiele osób uważa, że drogi wykonane z betonu drogowego prezentują się znacznie gorzej niż te z asfaltu. Jednak jest to po części mit, który jednogłośnie powtarza wiele osób, dodając, że wygląda to źle, nieestetycznie i jest powodem do wstydu. Wśród grupy krytycznie nastawionych osób, mały odsetek z nich wie, że istnieje możliwość zmiany faktury oraz koloru betonu drogowego (patrz tutaj: http://www.betonowki.pl/powszechne-mity-na-temat-betonu). Ponadto na uwagę zasługuje fakt, że w obronie nawierzchni betonowych stoi wiele instytucji wspierających rozwój infrastruktury, nie będących jednocześnie spokrewnionych z branżą betonową. Rodzimą instytucją jest Instytut Badawczy Dróg i Mostów. Uzasadnieniem tej postawy jest niewątpliwa korzyść płynąca z trwałości materiału. Dzięki temu drogi będą służyły na wiele lat, co ma pozytywnie się przekłada się na stan budżetu państwa. Sprzyja to oszczędnościom i redystrybucji środków pieniężnych na inne cele związane nie tylko z rozwojem infrastruktury, ale również realizacją różnych projektów na terenie naszego kraju.

 
Licencja: Creative Commons
0 Ocena