-1
głosów
- +

Artykuły sponsorowane, czyli sprytny sposób na promocję firmy w sieci

Autor:

Aktualizacja: 19.12.2016


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Copywriting


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 1 głosów ujemnych
  • 94 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Użytkownicy Internetu są ze wszystkich stron atakowani informacjami i reklamami, z czasem jednak "uodparniają" się na nie i w konsekwencji przekaz nie jest w stanie dotrzeć do potencjalnych grup docelowych komunikatów. Wobec tego trzeba sięgnąć po inne środki przekazu, bardziej subtelne, a jednocześnie angażujące internautę. Jednym z nich są artykuły sponsorowane.


artykuł sponsorowany

 

Dobry artykuł płatny, czyli jaki?

Zanim przejdziemy do opisania cech dobrego artykułu płatnego, dowiedzmy się, czym jest i jakie formy może on posiadać.

Artykułem sponsorowanym jest tekst o charakterze reklamowym, umieszczony w danym serwisie czy na blogu odpłatnie. Może on występować w kilku postaciach, jako:

  • reklama wprost danej usługi, produktu lub firmy

  • tekst tematyczny z odniesieniem się do reklamodawcy - w treści wspomina się firmę czy sklep, przy zachowaniu jednak spójności merytorycznej

  • artykuł ekspercki - tekst przedstawiający jakieś zagadnienie

Artykuły sponsorowane to dobra opcja na promocję swojej strony w Internecie, bez nachalnej reklamy, która coraz częściej staje się ignorowana przez konsumentów. To inny typ promocji, której daleko od agresywnych form reklamowania się i która w subtelny sposób ma wpłynąć pozytywnie na klienta.

 

artykuł sponsorowany

Treść, która wciąga

Jeśli nasz artykuł przyciągnął uwagę czytelnika, możemy powiedzieć, że pierwsze przeszkody zostały przez nas pokonane. Kolejny, bardzo ważny krok, który stanowi wyzwanie, to zatrzymanie tej uwagi i nie pozwolenie internaucie na porzucenie lektury.

Tym, co powinno przykuwać wzrok jest tytuł - dlatego warto poświęcić chwilę czasu na jego dopracowanie. Może być w formie pytania, na które użytkownicy często szukają odpowiedzi w Internecie lub jako określenie konkretnego zbioru porad, np. "5 sposobów na ekologiczne wywabianie plam".

Dalej - czytelnik zwykle przechodzi do przeczytania tzw. leadu, czyli pierwszego akapitu tekstu umiejscowionego zaraz pod tytułem. Stanowi on wstęp do artykułu i jest zarazem wprowadzeniem do omawianego w dalszej części zagadnienia. Służy zaintrygowaniu użytkownika i zachęcenia go do zagłębienia się w dalszą treść, z tego względu powinien ujawniać tylko część informacji, a nie być streszczeniem całego artykułu. Zarówno lead, jak i reszta tekstu powinna być pisana językiem przystępnym, ale nierzadko z poczuciem humoru, choć tutaj wszystko zależy od tematyki i grupy docelowej (np. o firmie z branży funeralnej nie wypada pisać z przymrużeniem oka).

Tym jednak, co decyduje o poczytności artykułu jest jego warstwa merytoryczna - tekst musi być przydatny dla czytelnika, pomóc mu w znalezieniu odpowiedzi na nurtujące go pytania, instruować jak rozwiązać konkretny problem. Powinien też dotyczyć tematów aktualnych. Co ważne, najlepiej, gdyby styl, w jakim tekst jest napisany, sugerował napisanie go przez osobę, która jest "na równi" z przeciętnymi użytkownikami, czyli nie występuje w roi eksperta. Należy uważać na to, aby stosowany język był zrozumiały dla większości czytelników, aby nie formułować zdań wielokrotnie złożonych i pisać raczej w stronie czynnej.

Na atrakcyjność danego artykułu wpływa również warstwa graficzna - zdjęcie lub zdjęcia powinny być dobrej jakości, ładne, nierzadko oryginalne, a przede wszystkim nawiązujące do tematyki tekstu. Coraz częściej sięga się również po infografiki, które są swoistym połączeniem słów i grafik, mających na celu przedstawienie w przyswajalny sposób pewnych twardych danych, np. statystyk.

W strategii promocyjnej firmy w sieci coraz istotniejszy staje się content - nie tylko ten, znajdujący się na stronie czy w sklepie internetowym, ale również ten, który tworzy wizerunek marki na zewnątrz. Warto więc zainwestować np. w artykuły sponsorowane, które są zgrabnym i naturalnym przemyceniem treści promocyjnych i stanowią dobrą formę budowania wizerunku firmy w Internecie.


Podobał Ci się artykuł?
-1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij