Witam w drugiejj części poradnika o pisaniu skutecznego mailingu. Na tym etapie skupię się na tym jak powinien wyglądać skuteczny mailing wysyłany do twoich subskrybentów. Tak jak wcześniej będę się starał pisać bez lania i owijania, konkrety, krótko ale rzeczowo, zapraszam.

Data dodania: 2010-03-05

Wyświetleń: 2220

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Przypomnijmy:
Newsletter wysyłany do naszej bazy mailingowej to forma bezpośredniego przekazu. Zwracamy się za jego pomocą do wielu użytkowników w tym samym momencie. Mailing to tak naprawdę reklama, reklamujesz swoją stronę, swoje produkty, cudze produkty, inne serwisy itp. Całość tych działań jest podejmowana po to aby zarabiać. Istnieje wiele metod zarabiania na newsleterze, ale to już temat na inny wpis. Teraz opisze co dobrze by było umieścić, uwzględnić w treści aby wiadomość nie przypominała spamu a była pełnoprawnym i skutecznym mailingiem.
 
 
 
1. Szablon
Jeżeli twoja lista mailingowa obsługuje html to bardzo dobrze. Wysoce skuteczne okraszanie dobrej treści ładną grafiką, najlepiej „lekką”, nikt nie będzie czekał aż mail się załaduję. Szablon powinien być prosty i czytelny, uwaga odbiorcy powinna być skupiona na treści a dopiero później na obrazakach.
 
2. Nagłówek
Najważniejszy element skutecznego mailingu. Od niego zależy czy ktoś w ogóle odczyta Twoją wiadomość czy zostawi ją samą sobie. Nagłówek powinien być chwytliwy, szokujący, musi być związany z tematem ale nie musi być bezpośrednio. Nagłówek to coś co powinno przykuć uwagę odbiorcy i kazać mu otworzyć wiadomość. Oto kilka stylów nagłówka:
 
a. Powinien budzić ciekawość np. „Edytor HTML wart 299 USD teraz ZA DARMO”
b. Szokować np. „Nie uwierzysz kogo wczoraj wywaliłem…”
c. Intrygować np. „Gdy wczoraj przechodziłem koło…”
d. Wskazywać jaką korzyść odniesie czytelnik np. „Dzięki tej książce zarobisz 200 zł”
e. Powinien być spersonalizowany np. „Tomku – nie uciekaj od wiedzy”
f. Powinien zmuszać do podjęcia akcji np. „Czy ty też masz problemy z podrywaniem kobiet ?”
 
3. Pole „od”
Po nagłówku najważniejsza rzecz decydująca o otwarciu wiadomości. Z doświadczenia polecam podpisywać się imieniem i nazwiskiem – nigdy jednym z nich. Możesz dodać nazwę firmy i będzie to skuteczne. Możesz schować podpisy w stylu: „od super sprzedawcy, od Twojego marketera, od eksperta”, wyrzuć też określenia w stylu biuro, praca, pieniądze, ekstra kasa itp. Są nieskuteczne i bardzo ci zaszkodzą.
 
Jeżeli prowadzisz już firmę polecam oddelegowanie jednej osoby do mailingu, niech wszystkie wiadomości do twoich klientów będą podpisywane jednym nazwiskiem. Takie działanie poskutkuje:
a. Zwiększeniem profesjonalizmu
b. Zwiększeniem rozpoznawalności wśród odbiorców
c. Większym zaufaniem do Twojej firmy
 
4. Odpowiednia grupa docelowa i personalizacja.
Pisałem już o tym Wcześniej ale przypomnę raz jeszcze. Mailing powinien być skoncentrowany na dana grupę docelową. Jeżeli prowadzisz blog o biznesie i przepisach kulinarnych i wyślesz wiadomość o nowej książce Roberta Kiyosakiego to grupa od przepisów zacznie się wypisywać lub przestanie odczytywać twoje maile.
Wiadomości powinny być spersonalizowane, tzn jeżeli piszesz do kogoś wyświetl jego imię, większość autoresponderów ma taka funkcję, twój czytelnik nie lubi być jednym z wielu, pokaż mu że piszesz właśnie do NIEGO !!
 
5. Stopka lub PS. 
Często jest ważniejsze od samej treści, musi być skrótem tego co napisałeś wcześniej, im krócej tym lepiej, umieść tam jak najwięcej krzykliwych i skutecznych haseł. Potraktuj „PS” jak nagłówek z większą ilością miejsca. Stopka to ostatni moment w którym możesz zachęcić odbiorce do akcji, więc działaj i nie bój się testować.
 
PS. Zawsze umieszczaj „PS” Teraz już wiesz o czym mówię :)
 
 
Część pierwszą tego wpisu znajdziesz Tutaj

http://elogos.com.pl/2010/03/01/jak-napisac-skuteczny-newsletter-12-tresc/

Licencja: Creative Commons
0 Ocena