Początkujący przedsiębiorca może popełnić jeden zasadniczy błąd na początku swojej działalności, który zaważy na losach jego firmy. Jest to przeszacowanie potencjału swojej oferty. Zazwyczaj wynika to z tego, że niewłaściwie przeprowadził badania rynku albo co gorsze... nie przeprowadził ich wcale.

Data dodania: 2020-07-21

Wyświetleń: 104

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wydatki na badanie rynku to może być cena sukcesu

Skąd właściwie można wiedzieć, czy oferowany przez nas produkt ma szansę powodzenia? Uważamy, że jest jakościowy, dobrze wykonany i odpowiada na potrzeby rynku? Na jakiej podstawie? O ile te pierwsze dwie wartości możemy próbować obiektywnie ocenić, to jakie mamy pojęcie o nastrojach panujących wśród konsumentów? Profesjonalne badanie rynku, to cena, jaką musimy ponieść, żeby rozeznać się w sytuacji i uniknąć strat. 

Analiza rynku - Warszawa, Chicago czy Tokio 

Niezależnie od szerokości geograficznej, badania rynku dostarczają nam niezbędych informacji nie tylko w kwestii tego, czego oczekują potencjalni klienci, ale również tego, co do zaoferowania ma im konkurencja. Szybko przekonasz się, jaki wpływ na wybór produktu ma jego jakość, a jaki sposób dotarcia do odbiorcy. Te dwie rzeczy cały czas przenikają się w marketingu. Czy lepiej sprawdzają się kampanie outdoorowe czy może w punktach sprzedaży? Jak należy eksponować Twój produkt, żeby się wyróżnił i był atrakcyjny dla danej społeczności? Jeśli przeprowadzisz odpowiednio sprofilowane badania rynku, Warszawa - czy inne miasto, które obierzesz za "cel" - będzie dla Ciebie otwartą książką. Weźmy stolicę za miasto przykładowe i spójrzmy, jak to wygląda w praktyce.

Terenowe badania rynku - Warszawa "sama" da Ci potrzebne dane!

Metod na przeprowadzenie badania rynku jest wiele, ale jednym z najbardziej skutecznych jest użycie badaczy terenowych, którzy sprawdzą stan Twojej dystrybucji, ekspozycji bądź promocji, a nawet zweryfikują przestrzeganie procedur sprzedażowych przez Twoich pracowników. Jeśli chodzi o badania rynkowe, Warszawa stanie się dla Ciebie najbardziej zrozumiała, jeśli jej nastroje oddadzą mieszkańcy miasta. Czy produkt odpowiednio dociera do mieszkańców Żoliborza? A może nie jesteś pewien, czy billboard opłacony w samym centrum miasta faktycznie jest zauważany? Niech sprawdzą to miejscowi!

Jeśli chcę przeprowadzić kompleksowe badanie rynku, Warszawa mi nie wystarczy

Skala badania zależy od bieżących potrzeb Twojej firmy. Być może dopiero startujesz i chcesz działać lokalnie, więc wówczas istotne jest miasto, w którym funkcjonujesz i placówki sprzedażowe na jego terenie. Jeśli działasz na szerszą skalę, miast pojawi się oczywiście więcej. Może się jednak okazać, że do większych ośrodków miejskich będziesz musiał podejść osobno, bo coś może nie działać uniwersalnie - choć to zależy od produktu. Zawsze warto przeprowadzić badanie rynku, Warszawa jest jedynie przykładem. 

Licencja: Creative Commons