0
głosów
- +

Uwaga na zły cholesterol

Autor:

Aktualizacja: 13.09.2008


Kategoria: Publikacje Wydawnicze / Zdrowie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 5935 razy czytane
  • 23 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Jeśli masz zbyt wysoki poziom cholerestoru to zapoznaj się z tym artykułem, aby dowiedzieć się, co należy zrobić, aby obniżyć poziom cholesterolu. Stosujesz Zestaw Niski Cholesterol więc TO JUŻ Koniec z miażdżycą i chorobami układu sercowo-naczyniowego.


Masz za wysoki poziom złego cholesterolu? Zaraz Ci doradzę jak go obniżyć.
Ale na wstępie... Zastanów się czy w Twoim życiu występują czynniki zwiększające poziom złego cholesterolu, takie jak:
* palenie papierosów
* picie kawy
* stres
* środki antykoncepcyjne
* nieprawidłowa dieta
* mało ruchu

Jeżeli tak to koniecznie czytaj dalej... dowiesz się jak uniknąć podwyższonego cholesterolu, a jeżeli już masz podwyższony to dowiesz się jak go obniżyć... Przecież jak widzisz na wszystkie te czynniki masz wpływ, a więc jeżeli tylko chcesz to naprawdę łatwo możesz obniży poziom cholesterolu.
Otóż dla większości z nas cholesterol kojarzy się z czymś niezwykle szkodliwym. Jednak należy tu zaznaczyć, że szkodliwy jest jedynie nadmiar cholesterolu.

Natomiast jeżeli poziom tego związku w krwi nie przekracza 200 mg/dl to wszystko jest w porządku i nie należy się niczym martwić, jednak u większości z nas poziom tego związku jest o wiele wyższy...

Pożądane stężenie cholesterolu we krwi:
* Cholesterol całkowity - poniżej 190 mg/dl
* LDL-cholesterol - poniżej 130 mg/dl
* HDL-cholesterol - powyżej 40 mg/dl u mężczyzn, powyżej 50mg/dl u kobiet

Wyniki najnowszego badania grupy naukowców z Uniwersytetu w Bostonie ALARMUJĄ, że ryzyko podwyższonego poziomu cholesterolu dotyczy dwa razy większej liczby osób niż do tej pory przewidywano.
Musisz wiedzieć, że zbyt wysoki poziom złego cholesterolu (LDL) albo zbyt niski dobrego cholesterolu (HDL) jest kluczowym czynnikiem rozwoju chorób układu sercowo-naczyniowego i najczęstszą przyczyną zgonów na świecie!!! Codziennie na choroby układu krążenia umiera w Polsce 100 osób.
Istotnym jest fakt, iż miażdżyca jest procesem dynamicznym wykazującym skłonność do cofania się. Zostało to jasno wykazane w badaniu pod nazwą Lifestyle Heart Trial. W badaniu tym oceniono wpływ na zachowanie się miażdżycy tętnic wieńcowych takich czynników, jak dieta bardzo niskocholesterolowa (poniżej 5 mg dziennie) i bardzo niskotłuszczowa (około 10% ogółu energii), zaprzestanie palenia papierosów, umiarkowany wysiłek fizyczny a także kontrolowanie stresu psychicznego. Po upływie roku u pacjentów przestrzegających zaleceń wystąpiła regresja miażdżycy udokumentowana badaniami angiograficznymi, jak również znaczna poprawa kliniczna i spadek poziomu cholesterolu całkowitego i cholesterolu LDL. Było to pierwsze badanie kliniczne, które wykazało, że daleko idące zmiany stylu życia, są w stanie spowodować regresję nawet ciężkiej miażdżycy tętnic wieńcowych już po roku.

Tak więc już widzisz, że wszystko zależy od Ciebie... zrób więc wszystko alby ten problem miażdżycy Ciebie nie dotyczył.

Prawda jest taka, (co potwierdziły wyżej omówione badania), że dzięki odpowiedniej diecie, ćwiczeniom fizycznym, utracie wagi ciała, rzuceniu palenia, ograniczeniu w piciu kawy oraz umiejętnej kontroli stresu najczęściej można zapobiec wysokiemu poziomowi złego cholesterolu... Może i wydaje Ci się to niemożliwe, ale to prawda... Musisz jedynie stosować się do poniższych wskazówek, a nie będziesz musiał przejmować się złym cholesterolem.

Skuteczne rady na obniżenie cholesterolu:


* Zmień dotychczasową dietę - najlepsza jest niskokaloryczna zawierająca mało cholesterolu LDL oraz duże ilości owoców, warzyw i błonnika. Należy zwiększyć spożywanie tłuszczy nienasyconych. W diecie powinny znaleźć się następujące produkty pomagające w obniżaniu poziomu cholesterolu:
- owoce i warzywa – a w szczególności jabłka, fasolę, cebulę, owoce papryki, kapustne, soczewicę, soję, które zawierają błonnik oraz witaminy, wśród których beta-karoten i witaminę C działającą antymiażdżycowo,
- ciemne pieczywo, kasze, płatki owsiane - zawierają błonnik pokarmowy, który znacząco zmniejsza stężenie cholesterolu we krwi,
- mleko i jego produkty o obniżonej zawartości tłuszczu,
- oleje roślinne i ryby które zawierają kwasy tłuszczowe omega-3, obniżające poziom cholesterolu,
- oliwę z oliwek - źródło jednonienasyconych kwasów tłuszczowych o działaniu przeciwmiażdżycowym,
- chude mięso,
- czerwone wino - zawarte w winie flawonoidy chronią przed miażdżycą i zakrzepami, przeciwdziałają utlenianiu się złego cholesterolu LDL, zapobiegają tworzeniu się zakrzepów i udarowi mózgu,
- w jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, duszone i pieczone w folii.

Zmniejszenie ilości tłuszczów nasyconych oraz cholesterolu LDL w diecie pomaga utrzymać niski poziom cholesterolu LDL we krwi. Tak więc terapia powinna koncentrować się głównie na obniżeniu poziomu LDL. Kiedy LDL zostanie odpowiednio obniżony, wówczas należy skoncentrować się na redukcji trójglicerydów oraz podwyższeniu HDL.

* Utrzymuj prawidłową masę ciała - należy dołożyć wszelkich starań, aby obniżyć wagę ciała do poziomu nie przekraczającego masy idealnej o więcej niż 20% (uwzględniając wiek i wzrost). Pozbycie się zbędnych kilogramów pomaga utrzymać w normie cholesterol LDL oraz ogólny poziom cholesterolu, pomaga także zwiększyć poziom HDL i obniża poziom trójglicerydów.

* Więcej ruchu - aktywność fizyczna pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu oraz zwiększyć poziom dobrego cholesterolu. Pomaga także schudnąć. Powinno się wykonywać ćwiczenia przez 20 – 60 minut dziennie. Polecane są ćwiczenia wytrzymałościowe o średniej intensywności: aerobik, bieg, szybki marsz, jazda na rowerze, pływanie.

* Zwalcz stres - warunkiem prawidłowego rozwoju człowieka jest podejmowanie wyzwań, jakie stawia mu otoczenie. Przeżywanie stresu związanego z aktywnością stanowi nieodłączny jego element. Każdy człowiek ma określoną odporność na stres. Każdy też wymaga innej pomocy w sytuacjach stresowych. Istotne jest, aby kontrolować własne źródła stresu i umieć sobie z nim skutecznie radzić. Badania japońskie wykazały, że istnieje roślina - Gynostemma która działa dwukierunkowo: regulująco i adaptogennie na centralny układ nerwowy. Działa uspokajająco w warunkach przeciążenia i stymulująco przy depresji. Udowodniono, że Gynostemma utrzymuje stan równowagi organizmu, a co za tym idzie dzięki niej człowiek kontroluje stres.

* Rzuć palenie.

Tak więc jeżeli jednocześnie zastosujesz odpowiednią dietę i będziesz ćwiczyć, wówczas cholesterol osiągnie prawidłową wartość. Niezwykle pomocne i niezastąpione w zwalczaniu i zapobieganiu wzrostowi złego cholesterolu są również preparaty roślinno – mineralne i zawierające błonnik. Na polskim rynku dostępne są pod nazwą: Zestaw Niski Cholesterol I (Gynostemma + Błonnik witalny), Zestaw Niski Cholesterol II (Abana + Błonnik witalny) i Guggul.

Stosujesz Zestaw Niski Cholesterol więc TO JUŻ Koniec z miażdżycą i chorobami układu sercowo-naczyniowego.

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij