Fenomen portalu społecznościowego Facebook w świecie marketingu internetowego doprowadził do ciekawego zjawiska skupiania wszelkich działań reklamowych przez wiele firm wyłącznie na swoim fanpage'u, czyli na posiadanym profilu.

Data dodania: 2013-05-14

Wyświetleń: 897

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pojawił się dylemat, zwłaszcza wśród nowo powstających przedsiębiorstw, czy dobra strona internetowa to obecnie już tylko kosztowna i praktycznie zbędna inwestycja. Może znacznie skuteczniejsze byłoby skierowanie całego budżetu, przeznaczonego na marketing internetowy, do najpopularniejszego na świecie portalu społecznościowego, jakim jest właśnie Facebook? Nic dziwnego, że specjaliści od reklamy pokochali Facebooka – nieograniczony dostęp do osób z całego świata, o przeróżnym przekroju demograficzno-społecznym, zainteresowaniach, stanie majątkowym. Dane osobowe, o które handlowcy tak walczą, można łatwo pozyskać, organizując np. nieskomplikowany konkurs. Czy fanpage firmy może jednak zastąpić firmową witrynę?

Strona internetowa to konieczność w dzisiejszych czasach!

Dobra strona internetowaZdecydowanie nie można się zgodzić z tym, że strony www odchodzą dzisiaj do lamusa na rzecz nowoczesnych mediów społecznościowych. Po pierwsze, wiele biznesów, zwłaszcza w obecnych czasach, bazuje przede wszystkim na sprzedaży internetowej, dlatego dobra strona internetowa jest dla nich obligatoryjna. Prężnie prowadzony fanpage na Facebooku przez specjalistę od social media marketingu jest rewelacyjnym dodatkiem do tradycyjnych form marketingu, które jednak nie mogą absolutnie zostać zaniedbane.

Dobra strona jest znacznie bardziej reprezentatywna, prestiżowa i wiarygodna niż sam profil na społecznościówce. Wyraźna obecność danej firmy na Facebooku, a jej kompletny brak w innych miejscach w sieci, buduje sprzeczny wizerunek marki i może wzbudzać nieufność wśród potencjalnych klientów. Co więcej, nigdy nie wiadomo, kiedy zarządzający potęgą Facebooka będą zmuszeni zmienić politykę, prowadzoną dla firm, zwłaszcza w obliczu coraz to większych nadużyć w kwestii korzystania, a wręcz wyłudzania danych osobowych.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena