Badanie funkcjonalności serwisów www (z ang. usability) mimo, że jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na sukces witryny w sieci, jest bardzo często pomijane w procesie projektowania i realizacji.

Data dodania: 2012-03-23

Wyświetleń: 1480

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zarówno wśród osób zlecających jak i  tych, którzy w swoich usługach mają tworzenie stron www, świadomość konieczności testowania funkcjonalności jest bardzo mała, co jest poważnym błędem.

Intuicyjność poruszania się po serwisie bezpośrednio przekłada się na osiągnięcie celów (np. skorzystanie z formularza, założenie konta) lub zwiększenie zysków w przypadku aplikacji e-commerce. Użytkownik, który nie ma problemu z odnalezieniem interesujących go informacji na danej stronie www, chętnie z niej korzysta i często do niej wraca. Budowa większego e-sklepu lub portalu nie może obyć się bez testów funkcjonalności.

Projektowanie stron internetowych to proces skomplikowany i wieloetapowy. Ładna grafika i względnie poprawne oprogramowanie to za mało żeby wyróżnić się spośród konkurencji. Dlatego kiedy będziemy wykonywali lub zlecali realizację strony internetowej, warto poświęcić czas na sprawdzenie funkcjonalności serwisu.

Wielu z nas, zdje sobie sprawę z tego, że w dzisiejszych czasach dobrze wykonana strona internetowa jest podstawą działalności w internecie. Nic w tym dziwnego, bowiem służy ona za wizytówkę naszej firmy, dzięki niej klienci mogą zapoznać się z ofertą naszych usług lub produktów. Jeszcze kilka lat temu, wykonanie funkcjonalnej strony www wystarczyło do tego, aby zaistnieć w internecie. Dzisiaj jednak, jest to dopiero połowa sukcesu. Nie wystarczy samo stworzenie strony, trzeba bowiem zadbać jeszcze o jej pozycję w wyszukiwarce. Jest to o bardzo ważne, choćby z tego względu, że im wyższa pozycja w wyszukiwarkach, tym większa liczba odbiorców zapozna się z naszą witryną.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena