Wydruk potrzebny na wczoraj? I to w nietypowym formacie! Drukarnie online odpadają, a drukarnie lokalne? Czy dadzą radę? A może agencja reklamowa? To może być dobry pomysł, zwłaszcza, jeśli agencja ma własną drukarnię na miejscu.

Data dodania: 2013-08-19

Wyświetleń: 1186

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Rozmowa z klientem:
Ma być szybko, tanio i dokładnie! Kolory mają się zgadzać idealnie! A zwłaszcza buraczkowy - prezes sam go wymyślił! W Korelu! Nakład 100 sztuk, a jak się spodoba, to weźmiemy jeszcze 500. Jutro rano przyjedziemy po broszury! Jak to się nie da? Na jutro się nie da? Co z was za agencja reklamowa, że się nie da? Musi być na jutro, bo prezes spotkanie ma! I koniec. Tylko nie zepsujcie niczego, projekt jest w DOCu, pani Krysia z sekretariatu trzy dni nad nim siedziała! Co? W Internecie ten wydruk dostanę za pół ceny! W Internecie się da, to i u was się da!

Takie zlecenia w agencji reklamowej są na porządku dziennym. Presja czasu i stres związany z oczekiwaniami klienta to czynniki które dodatkowo komplikują sprawę. Nie dajemy wtedy rady wydrukować ulotek, plakatów czy broszur na czas! Co począć?

Drukarnie internetowe - odpadają. Niektóre drukarnie zdalne obsługują zlecenia ekspresowe, a wydruk dostarczany jest w ciągu 48 godzin, jednakże za ekspres płaci się zwykle 50% więcej. Ani klient agcencji nie będzie zadowolony, ani agencja reklamowa nie zarobi na takim zleceniu.

Drukarnie klasyczne - te często specjalizują się w druku określonych dokumentów. Jedna lepiej robi klejone katalogi, a inna plakaty dostarcza w kilka godzin. Z jakością jest różnie - jeśli chcemy trzymać poziom prac, które wychodzą z naszej agencji, trzeba metodą prób i błędów wybrać najlepszą drukarnię.

A ceny? W Internecie wszystko jest najtańsze? To nie zawsze prawda - lokalne drukarnie zdają sobie sprawę, że jeżeli nie zawalczą ceną, drukarnie z Internetu je wykoszą. Dlatego warto sprawdzić ceny w lokalnych drukarniach; zwykle okazuje się, że nakład który nas interesuje wraz z kosztem wysyłki, w założonym terminie, w drukarni lokalnej jest tańszy niż w internetowej. Lokalne drukarnie mają jeszcze jedną zaletę - elastyczność. Tu możemy niemalże od ręki podejrzeć wydruk plakatu i w razie potrzeby nanieść poprawki - drukarnia internetowa nam tego nie daje. W drukarni internetowej nie mamy też szans na wydruk nietypowych formatów. 
Zwykle agencje reklamowe znają doskonale lokalne drukarnie, a często same dysponują sprzętem drukarskim wysokiej jakości, więc może się okazać, że telefon do dobrej agencji reklamowej rozwiąże problem klienta. 

Rozmowa z klientem:
No jest ok. I ten buraczkowy idealny! Szef chyba będzie zadowolony. To jak oni wam z tego Internetu tak szybko to przysłali? Nie z Internetu? Drukarz pewnie w nocy nie spał - hahaha.

Oj, nie spał... grafik też nie spał. Ale czego nie robi się dla kochanego Klienta agencji reklamowej?

Licencja: Creative Commons
0 Ocena