Wiele osób nie docenia siły jakie niosą ze sobą strony będące zapleczem każdego porządnego pozycjonera, sam wiem iż powinienem posiadać ich znacznie więcej niż w chwili obecnej. Są jednak i tacy którzy o zaplecze w postaci stron w ogóle nie dbają, co należy zrobić aby nasze zaplecze było mocne?

Data dodania: 2010-12-28

Wyświetleń: 1900

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dlaczego właśnie strona?

Nie ma co ukrywać iż porządnie wykonana strona Internetowa do której prowadzi wiele linków i jest w całości unikatowa jest dużo mocniejszym poleceniem aniżeli wiele nawet bardzo mocnych artykułów. Podczas gdy każdy artykuł jaki zamieszczam na temat wycieczek po Krakowie jest jedynie jedną z tysięcy pod stron maskujących się pod wspólnym adresem nowa strona to zupełnie nowy adres w całości przeznaczony na wspieranie wybranych przez nas linków. Kolejnym atutem jest to iż w naszej stronie nie musi być zamontowana duża ilość linków wychodzących (które osłabiają moc naszych poleceń) co niestety jest codziennością na wszystkich serwisach z artykułami do przedruku, nawet tak elitarnych jak Artelis.pl Podczas gdy na naszej stronie jedynymi linkami wewnętrznymi może być Menu i niektóre zwiększające funkcjonalność strony odnośniki w wypadku artykułu będzie ich co najmniej kilkadziesiąt. Natomiast jedynym linkami wychodzącymi będą tylko te które my samy ustawimy, nie groźne nam żadne reklamy ani nie jesteśmy zmuszeni promować naszą pracą artykułów innych autorów. Następnym atutem są możliwości jakie niesie ze sobą osobny byt jakim jest własna strona, przykładowo mój artykuł mający pozycjonować „Wycieczki po Krakowie” nawet w okresach świetności ma małe szanse na zajęcie wysoko notowanej pozycji w Google, nawet najbardziej atrakcyjny nie może liczyć na stały dopływ nowych linków. Sytuacja prezentuje się zgoła inaczej w wypadku strony Internetowej która jednocześnie może być funkcjonalna, tak więc prędzej ktoś zalinkuje do strony na której można znaleźć szereg uporządkowanych informacji dotyczących wycieczek aniżeli do jednorazowego artykułu skupiającego się na danym aspekcie wycieczek bądź Krakowa.

Strona funkcjonalna czyli jaka?

Czyli taka strona na którą ludzie chętnie będą wchodzić w celu zdobycia informacji na interesujący ich temat, strona której jeszcze nie ma bądź jej wydanie lepsze na tyle by móc z nią konkurować. Zawsze gdy to opisuję przypominam sobie moją pierwszą stronę tematyczną o Ronie Paulu, szybko zyskała grono ludzi którzy chętnie ją odwiedzają szukając zbioru informacji i wywiadów w języku Polskim. Miałem nawet swego czasu takie szczęście iż nieopatrznie moderator Wikipedii zaakceptował tą stronę w linkach zewnętrznych do hasła Ron Paul. Niestety gdy próbowałem powtórzyć ten wyczyn z drugą stroną o Miltonie Friedmanie wyłapali również starszą pomyłkę i dostałem bana na IP. Kolejnym przykładem który można traktować jako insiprację może być strona o przepisach na makaron, robiłem swego czasu stronę o przepisach na makaron która obecnie jest na pierwszym miejscu w Google pod tą frazą. Nie kosztowało mnie to dużo pracy jednak wypełniłem internetową niszę która pozostawała pusta, właśnie w takie targety trzeba celować jeśli chcemy aby nasza strona nie była kolejną z której i tak nikt nie korzysta. Google bierze to pod uwagę, szczególnie jeśli widzi że strona jest często wyszukiwana za pomocą ich wyszukiwarki.

Strona osiągalna

Po za tym że strona musi być funkcjonalna musimy sobie również zapewnić dopływ wizytatorów, najczęściej będzie to wymagać od nas podpozycjonowania strony pod związaną z nią frazą. Problemem będzie jeśli na wypozycjonowanie strony będziemy musieli zużyć więcej czasu i pracy niż ona była by w stanie nam zaoszczędzić, gdyż właśnie po to produkujemy naszą stronę. Dlatego wybierając tematykę naszej strony musimy również zwrócić uwagę na fakt czy będziemy w stanie ją wybić na tyle szybko i wysoko aby kto kolwiek miał w ogóle szanse ją zobaczyć i ocenić pod względem funkcjonalności. Dlatego ja chcąc wzmocnić frazę Wycieczki po Krakowie nie mogę założyć strony na zaplecze którą chciałbym wyspozycjonować pod tą ciężką frazą gdyż nikt nigdy nie miał by okazji je zobaczyć. Było to jednak całkiem łatwe w wypadku strony o Ronie Paulu gdyż wiele osób go szuka, natomiast mało kto pozycjonuje jego strony (posiadają naturalne linki).

Strona tematyczna

Myślę iż w tym artykule nie muszę już opisywać jak działają boty Google, faktem jednak jest iż strony tematycznie związane z Krakowem będą dawać lepszy wyniki dla fraz których jednym z członów jest Kraków. Nie kiedy jednak nie wszystko może być tak pięknie jak byśmy sobie życzyli i nie możemy zrobić strony na dany temat gdyż fraza pod którą musielibyśmy wypozycjonować stronę jest zbyt oblegana. Wtedy stronę o Wycieczkach po Krakowie musimy przemianować na inną tematykę lub co jest lepszym rozwiązaniem znaleźć wąski aspekt wycieczek i pod nim podpozycjonować. Na przykład pod hasłem „Wycieczki po bazylice Mariackiej”. Oczywiście im więcej linków przekierowujących na naszą stronę z hasłem Kraków tym lepiej dla naszych linków umieszczanych na niej.

Artykuły mogą odejść w zapomnienie

Nie można zapominać iż pisanie artykułów jest odpowiedzą pozycjonerów na zablokowanie działań farm linków, Google na pewno nie zależy by to pozycjonerzy ustalali kto i gdzie zostanie odnaleziony gdyż wpływa to negatywnie na wiarygodność ich wyszukiwarki. Dlatego cały czas toczy się zaciekła wojna pomiędzy zcentralizowanym gigantem jakim jest Google, a dziesiątkami tysięcy pozycjonerów. Może nadejść dzień w którym również artykuły nie będą dawać pożądanego efektu, może to być kolejny krok walki Google z sztucznym podwyższaniem wyników. Nikt nie chciałby obudzić się któregoś dnia bez żadnego zaplecza, a strony są najpewniejszym ze wszystkich zapleczy.

Dziękuje

Licencja: Creative Commons
0 Ocena