Po co trafiać z reklamą w próżnię, jeśli można dotrzeć tylko do konkretnych zainteresowanych klientów, którzy czekają na naszą ofertę? Nie da się? To zależy, z jakiej formy korzystasz. W niektórych nie jest to żaden problem.

Data dodania: 2009-03-19

Wyświetleń: 2305

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czy spotkałeś się z systemami B2B? To rozwiązania warte uwagi, zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy cenią reklamę swoich firm. To systemy wymiany bannerów, które mają na celu pomoc firmom w prezentacji swoich ofert, nawiązaniu kontaktów handlowych i czerpaniu korzyści, jakie można osiągnąć dzięki internetowi.

Warto przypomnieć, że w B2B żadną ze stron transakcji nie jest osoba fizyczna - obiema stronami są firmy. Co to oznacza? Siła nabywcza firm jest znacznie wyższa, co przekłada się także na znacznie większa wartość umów niż w przypadku transakcji z osobą fizyczną (czyli B2C – Business to Consumer). Dzięki temu wartość kontraktów w B2B jest kilkanaście razy większa. Jak widać, potencjał tego rodzaju systemów jest olbrzymi. Jednak przedsiębiorcy wciąż nie doceniają ich tak, jak by mogli, ciągle nie dostrzegając wielu korzyści z użytkowania B2B.

Pierwsza w Polsce platforma B2B, czyli OPENKontakt.com., powstała w 1999 roku. - To były początki internetu w Polsce. Można powiedzieć, że był on wtedy traktowany jako ciekawostka, a niektóre firmy uważały, że są zbyt poważne, aby z niego korzystać - wspomina Bartłomiej Niewiński, założyciel OPENKontakt.com. - Pomysł był więc ryzykowny, jednak z czasem zaczęło się to opłacać. Polacy uwierzyli w możliwości B2B i zobaczyli, że ten system przynosi korzyści.

Kierunek: zainteresowany klient

Dziś systemów wymiany bannerów jest na internetowym rynku znacznie więcej. OPENKontakt.com wciąż działa i ma się świetnie - dziś jest największą w Polsce Giełdą Biznes Ofert, która ma 7,6 mln ofert i ponad 850 tys. stałych użytkowników. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na Banner2Business - pierwszy system bezpłatnej wymiany bannerów wyłącznie dla stron www firm i instytucji. Ale to nie jedyna cecha wyróżniająca ten system.

Większość B2B to systemy wielotematyczne, ogólne, bez konkretnego pogrupowania na branże. Tu – podobnie jak na OPENKontakt.com - podczas rejestracji każdy użytkownik może wybrać, dla jakich branż ma być wyświetlana jego reklama. Dzięki temu reklama strony www jest prezentowana jedynie dla firm zainteresowanych tematyką, którą zajmuje się użytkownik. Wyświetlenia bannera są nakierowane na konkretnego klienta - i nie marnują się na przypadkowych odbiorców.

A zatem reklama trafia dokładnie tam, gdzie chcesz. Banner2Business to system zaawansowany, który proponuje praktyczny system doboru stron partnerskich. Można tu znaleźć bardzo pożyteczny, branżowy katalog stron firm - użytkowników systemu. Obok każdej strony znajduje się opis i właściwy odnośnik. Warto dodać, że wszystkie strony użytkowników systemu biorą udział w nieustającym rankingu. Pierwsza dziesiątka jest premiowana przez wyświetlenie odnośników na stronach B2B.

Wybierasz, co chcesz zmienić

Systemy B2B są nastawione na spełnianie każdej potrzeby przedsiębiorstwa. Dlatego w Banner2Business w każdej chwili użytkownik może zmienić parametry wyświetlania swojej reklamy, poznać statystyki dotyczące wyświetleń i kliknięć swojego bannera. Co ważne - w dowolnym momencie może zmienić wyświetlany banner. W związku z tym, że reklama trafia do konkretnych klientów, ma ona dużo większą skuteczność w porównaniu z innymi, ogólnymi systemami bannerowej wymiany.

W Banner2Business przedsiębiorcy mogą wybrać jeden z dwóch sposobów wymiany bannerów i zareklamowania swoich stron. Pierwszy to bezpłatne założenie konta i dołączenie do systemu przez umieszczenie na swoich stronach odpowiedniego kodu HTML. Drugi to tzw. sponsoring - pozwala ona na wyświetlenie dowolnej liczby reklam na stronach użytkowników systemu B2B bez konieczności umieszczania kodu. To z pewnością bardziej efektywny system. Mimo że jest płatny, korzyści z jego użytkowania mogą być znacznie większe niż poniesione koszty.

Wszystko dla wygody przedsiębiorcy

Co ciekawe, do tego systemu wymiany można należeć nie posiadając swojego bannera. Podczas zakładania konta nie ma konieczności wprowadzenia bannera. Można to zrobić w dowolnym momencie przez edycję swego konta. Do tego czasu na koncie zbierane są kredyty "wyświetleń", które później można wykorzystać na potrzeby kampanii promocyjnej. Jak widać, z systemu można korzystać na wiele sposobów - wszystko dla dobra i wygody klientów.

Możesz błądzić i po omacku szukać kolejnych klientów. Możesz też trafiać z reklamą tylko do konkretnych firm, które są nią rzeczywiście zainteresowane - system Banner2Business działa po to, aby właśnie to ułatwić. Co wybrać? Życie przedsiębiorcy jest pełne decyzji - jednak w tym przypadku wybór jest chyba prosty. Wystarczy zastanowić się, co da większą skuteczność.

Sylwester Sacharczuk
Licencja: Creative Commons
2 Ocena