Jeżeli chcesz zwiększyć swoje przychody, spraw, żeby potencjalni klienci zaufali Twojej firmie. Pomoże Ci w tym umieszczenie na stronie internetowej dobrze zredagowanej sekcji "o firmie".

Data dodania: 2008-12-10

Wyświetleń: 2604

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Od kogo chętniej kupiłbyś używany samochód? Od najlepszego przyjaciela, który właśnie wymienia go na nowszy model czy od osoby, której adres e-mail znalazłeś w internecie i o której wiesz tylko tyle, że posługuje się pseudonimem "car-fun"?

Bez względu na to, co wybrałeś (choć ciekawa jestem, ile osób w takiej sytuacji wybrałoby nieznajomego) statystyki mówią, że im większe zaufanie ma do sprzedającego potencjalny kupujący, tym większa szansa na sfinalizowanie transakcji. Im więcej pozytywnych rzeczy wie o Twojej firmie Twój potencjalny klient, tym łatwiej będzie Ci go przekonać do zakupu.

Miejscem, gdzie tych informacji o Twojej firmie potencjalny klient zwykle szuka, jest Twoja strona internetowa. Im większa liczba potencjalnych klientów po jej przeczytaniu zyska pewność, że wywiążesz się z wszystkich zobowiązań, dostarczysz produkt lub usługę, jakiego szukają, a ich adresu e-mail nie wykorzystasz do spamowania, tym Twoja strona będzie skuteczniejsza.

Potwierdzają to statystyki.

Prawie wszyscy użytkwonicy internetu ankietowani przez firmę Nielsen Norman Group od 1994 roku, na stronach internetowych chcieli znaleźć informacje o firmie, które pozwolą im ocenić, czy mogą tej firmie zaufać.

To, że informacje o wiarygodności firmy są tak poszukiwane przez klientów może oznaczać, że wiarygodność to wartość, za którą wielu klientów jest skłonnych więcej zapłacić. W postrzeganie firmy jako wiarygodnego gracza warto więc zainwestować.

W przekonaniu potencjalnych klientów o tym, że Twoja firma jest wiarygodna pomoże Ci umieszczenie na stronie internetowej dobrze zredagowanej sekcji "o firmie".

Częsty problem z sekcją "o firmie".

Wiele firm ma w sekcji "o firmie" zdanie podobne do następującego: "Jesteśmy liderem w branży wstawić właściwe słowo świadczącym najwyższej jakości usługi i gwarantującym wysoki poziom obsługi klienta".

Słowa takie jak "lider", "usługi najwyższej jakości" czy "wysoki poziom obsługi klienta" są tak często używane, że przestały brzmieć przekonująco. Są ogólnikowe i nie dostarczają potencjalnym klientom praktycznie żadnych informacji.

Jeżeli chcesz przekonać potencjalnych klientów o wyjątkowości świadczonych przez Ciebie usług napisz, dlaczego klient będzie wyjątkowo zadowolony, jeżeli zrobi zakupy właśnie w Twojej firmie.

O tym, że to właśnie u Ciebie warto kupować trudno przekonać potencjalnych klientów jeżeli, jak w serwisach internetowych wielu firm, informacji jest za mało. Informacje o wysokiej dynamice zatrudnienia, rosnącej powierzchni hal produkcyjnych czy szczególnie niskim wskaźniku reklamacji mogą zdecydować o tym, że ktoś skontaktuje się właśnie z Twoją firmą.

I wreszcie, pamiętaj, że nawet najciekawsze informacje o firmie wciśnięte w zbity blok tekstu nie zachęcą nikogo do czytania. Odpowiednie sformatowanie tekstu do publikacji na stronie internetowej w dużej mierze decyduje o jego skuteczności.

Jeżeli chcesz mieć skuteczną sekcję "o firmie":
 Umieść na stronie hasło reklamowe, które w kilku słowach poinformuje klientów, jakie korzyści odniosą ze współpracy z Twoją firmą.
 W 1-2 zdaniach poinformuj czym zajmuje się Twoja firma.
 Wypunktuj wszystkie fakty, które świadczą o tym, że to właśnie Twojej firmie warto zaufać.
 Wybierz najistotniejsze elementy, które składają się na Twoją przewagę konkurencyjną (np. kwalifikacje zespołu, zaplecze produkcyjne, wyjątkowa metodologia pracy czy proces kontroli jakości) i krok po kroku wytłumacz co powoduje, że Twoja firma może je zaoferować. W zależności od ich znaczenia, każdemu z tych elementów możesz poświęcić oddzielną sekcję.
 Wyeksponuj najważniejsze informacje przyjaznym czytelnikom formatowaniem tekstu. Większość użytkowników tylko skanuje wzrokiem teksty na stronie internetowej, dlatego wyróżniając najważniejsze informacje upewnisz się, że na pewno je zauważą.
 Unikaj ogólnikowych sformułowań.

Podstrona "o firmie" to szansa na przekonanie potencjalnych klientów, że Twojej firmie można zaufać. Tylko od Ciebie zależy, czy wykorzystasz ją do zwiększenia Twoich przychodów.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena