Szybki wzrost liczby zakupów wykonywanych przez Internet powoduje, że w równie szybkim tempie pojawiają się kolejne sklepy internetowe.

Data dodania: 2017-03-27

Wyświetleń: 758

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak zarabiać na sklepie internetowym

Szybki wzrost liczby zakupów wykonywanych przez Internet powoduje, że w równie szybkim tempie pojawiają się kolejne sklepy internetowe. Jednak mimo tak prężnie rozwijającego się rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii, wiele firm wciąż popełnia podstawowe błędy. Warto pamiętać, że jedynie profesjonalny i funkcjonalny e-sklep jest w stanie generować oczekiwane zyski. Oto 7 porad jak zarabiać na sklepie internetowym.

1. Po pierwsze wygląd

Odgrywa kluczową rolę w odbiorze sklepu przez potencjalnego klienta. O tym, czy będzie on zainteresowany przejrzeniem oferty, decyduje zarówno atrakcyjność wizualna, jak i również funkcjonalność szablonu. Pamiętając o tym, że każdy sklep ma inne potrzeby, należy zadbać o indywidualny projekt graficzny, ściśle dopasowany do danej branży, by prezentował asortyment w interesujący i przejrzysty sposób.

2. Dokładny opis produktów

Przed zakupem klienci zawsze sprawdzają opis produktu, którym są zainteresowani. Niektórzy twierdzą nawet, że w dobrym opisie kryje się sekret sprzedaży. Dobry to taki, który dostarcza kupującym wszystkich istotnych informacji, budując w ten sposób zaufanie do firm. Nie jest skopiowaną z innych stron wersją, a unikalnym i zrozumiałym dla odbiorcy przekazem, który rozwiewa jego wątpliwości.

3. Szybki proces składania zamówienia

Często to właśnie tu pojawia się największy błąd wchodzących na rynek e-commerce firm. Badania pokazują, że aż 7 na 10 kupujących ostatecznie nie finalizuje swoich zamówień, a powodem tego jest zbyt skomplikowany proces składania zamówień. Należy zadbać o uproszczenie go, by dokonywanie zakupów przebiegało szybko i sprawnie. Pomóc może w tym zastosowanie nowych technologii.

4. Wygodne metody płatności

Jednym ze sposobów dopasowywania procesu zamówienia do klienta jest wyjście naprzeciw jego oczekiwaniom. Wprowadzenie płatności online oraz PayPal może wyraźnie zwiększyć zyski, umożliwiając klientom łatwe finalizowanie zamówień za pomocą wygodnych metod płatności.

5. Czytelne koszta dostawy i zasady zwrotu produktu

Ważne jest czytelne rozmieszczenie na stronie najważniejszych dla kupującego informacji. Chodzi o koszty dostawy, czas oczekiwania i zasady zwrotu produktu. Dla osoby kupującej w Internecie bezpieczeństwo zakupów jest ważne, dlatego informacja o procesie reklamacji czy gwarancji stanowić będzie jeden z warunków dokonania zakupu. Jeśli nie będzie widoczna, klient prawdopodobnie zrezygnuje z zamówienia.

6. Informacje kontaktowe

Powinny być widoczne na każdej podstronie, a wraz z danymi kontaktowymi informacja o godzinach pracy firmy, zdobytych certyfikatach i opiniach klientów. Każda z tych rzeczy podnosi wiarygodność sklepu, czyniąc go przyjaznym miejscem na dokonanie zakupów.

7. Dopasowanie do urządzeń mobilnych

Ze względu na wygodę i oszczędność czasu klienci wolą dziś przeglądać oferty sklepów internetowych na tabletach lub smartfonach. Właściciele e-sklepów, którzy nie posiadają strony dopasowanej do urządzeń mobilnych, ryzykują utratą dużej części zainteresowanych. Strona responsywna pozwala uzyskać wyższe pozycje w wynikach Google, atrakcyjność witryny niezależnie od wielkości ekranu i nawet do trzech razy większą ilość odbiorców.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena