Aby zacząć należy postarać się o własną domenę czyli nazwę pod którą inni użytkownicy będą mogli odnaleźć naszą stronę www. Musimy pamiętać, że musi być ona przede wszystkim czytelna i wyraźnie wskazywać innym internautom co dokładnie znajdą na stronie. Warto więc zadbać o właściwą identyfikację naszego serwisu, aby na starcie nie skazać go na niezauważenie bądź potraktowanie jako żart. Dlatego nazwa powinna być niepowtarzalna a jednoczenie kojarząca się z naszą działalnością i nazwą firmy jeśli takową prowadzimy. Aby więc znaleźć w sieci swoje miejsce i zdobyć prestiż w swojej branży, z pewnością nie powinniśmy korzystać z darmowych usług dostawców sieciowych jeśli chodzi o strony www, ale również niezbyt dobrze może o nas świadczyć, podawanie adresu darmowego konta mailowego.
Wybierając nazwę naszej domeny warto podeprzeć się następującymi zasadami:
*nazwa powinna być łatwa do wymówienia i zapamiętania,
*nazwa domeny powinna odróżniać ja od innych domen,
*nazwa powinna zachęcać do odwiedzenia naszej strony,
*powinna na użytkowniku wywoływać wrażenie że odniesie korzyść ją odwiedzając,
*jej nazwa nie powinna być zaczerpnięta z jakiegoś żargonu specjalistycznego niezrozumiałego dla kogoś niewtajemniczonego.
*nie powinna określać niczego negatywnego również w obcych językach,
*nazwa powinna zawierać litery i liczby oraz myślniki, które jednak nie powinny być umieszczane na końcu ani początku.
Jeśli uda nam się już wybrać nazwę domeny idealnie pasującą do naszej działalności powinniśmy się zastanowić na rozszerzeniem domenowym. Do wyboru mamy następujące rozszerzenia:
*globalne – com, biz, gov;
*krajowe – pl, uk, fr;
*regionalne – waw.pl, zgora.pl.