Oczywiście nie możemy konkurować z Hiszpanią, Francją czy Włochami, ale mamy spory potencjał do wykorzystania wśród turystów, którzy cenią sobie inny model wypoczynku oraz biznesmenów. Od kilku lat można zaobserwować znaczny wzrost liczby osób odwiedzających nasz kraj. Według danych podanych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki wzrost ten wyniósł blisko 0,5 mln osób. Przyczyn było kilka, a do najważniejszych zalicza się z całą pewnością Euro 2012. Niebagatelna była również nasza Prezydencja Rady UE czy Rok Chopinowski. Wspomniane czynniki stały się silnym impulsem dla wielu hoteli, które zainwestowały w zagraniczne wersje językowe swoich stron internetowych i popracowały nad udoskonaleniem systemu rezerwacyjnego.
Rynek hoteli w Łodzi
Rynek hotelarski w Polsce jest bardziej skoncentrowany na klientach biznesowych, gdyż znaczna część hoteli znajduje się w dużych miastach na terenie całej Polski. Sprawa ma się zupełnie inaczej w górach, nad morzem lub na Mazurach, gdzie dominują obiekty nastawione na ruch turystyczny. Jak zatem radzą sobie wielkomiejskie hotele, że ich liczba ciągle rośnie? Dobrym przykładem jest Łódź, która jeszcze kilka lat temu dysponowała bardzo małą liczbą hoteli, a dodatkowo brakowało wśród nich tych o standardzie 4 gwiazdkowym. Te czasy miasto ma już za sobą i teraz może się pochwalić 4 hotelami 4-gwiazdkowymi.
Na co zwracamy uwagę podczas wyboru hotelu
Konkurencja pomiędzy nimi w naturalny sposób zmusza managerów hoteli do ciągłej walki o klienta, kusząc go dodatkowymi opcjami czy usługami. Warto też zwrócić uwagę, że hotele czerpią również zyski z udostępniania swoich sal konferencyjnych pod szkolenia, spotkania biznesowe czy rozmowy kwalifikacyjne. Dodatkowo jeśli hotel dysponuje wspaniałą restauracją i salą może organizować imprezy okolicznościowe takie jak wesela, chrzciny, komunie. Powoli cena nie ma już priorytetowego znaczenia, a goście hotelowi bardziej cenią sobie profesjonalną i uprzejmą obsługę, smaczne posiłki, wystrój hotelu czy lokalizację.
Ludzi korzystających z hoteli będzie coraz więcej z kilku względów. Po pierwsze, rośnie rok rocznie liczba podróży turystycznych, po drugie rośnie liczba wyjazdów służbowych zarówno tych międzykrajowych, ale i międzymiastowych.