E-mail marketing jest jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych form reklamowania produktów i usług. Jednak o skuteczności decyduje kilka czynników. Przy wyborze firmy mailingowej można popełnić kilka błędów szczególnie jeśli kierujemy się  tylko ceną. Przeczytaj jakie.

Data dodania: 2011-07-25

Wyświetleń: 2003

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

E-mail marketing należy do  najskuteczniejszych i najpopularniejszych form reklamowania produktów i usług. Działania e-mail marketingowe są w pełni mierzalne. Umożliwia nam to dostęp do statystyk, dzięki którym możemy sprawdzić, ile osób otworzyło e-mail, ile osób tego jeszcze nie zrobiło, ile osób pobrało plik bądź kliknęło w link.Ceny e-maili wynoszą od kilkunastu zł za 17 tys.użytkowników do ok.80 zł za 1000 użytkowników (bez kreacji graficznej maili).

Aby jednak e-mail marketing przyniósł efekty muszą być spełnione pewne warunki. Wszyscy odbiorcy mailingu muszą się zgadzać na przysyłanie wiadomości reklamowych. Lista adresowa musi być pozyskana legalnie za ich zgodą na otrzymywanie reklam. Inaczej możemy być posądzenie o spam. Najlepiej wybrać firmę, która potrafi nam targetować odbiorców tzn. wybrać region, miasto, płeć, wiek czy nawet dochody osób do których chcemy dotrzeć. Inaczej może się stać, że znaczna część maili dotrze do osób, które wcale nie są zainteresowane naszą ofertą. Niepotrzebnie wydamy pieniądze, a jedynym pożytkiem z tego będzie to, że zarobi firma rozsyłająca maile.

Odradzam korzystanie z firm, których baza adresowa osób została pozyskana w programach płacących za klikanie w link. Mailing do takich osób co prawda zwiększy nam wejścia na stronę i podkręci licznik, ale będą to wejścia nic nie warte. Jeśli zagłębić się w statystykę np.Google Analytics to zobaczymy, że czas spędzony na stronie z takiego wejścia wynosi 1s!.

Można to porównać do cofnięcia licznika w samochodzie. Po cofnięciu licznika z 300 tys. do 100 tys.nic faktycznie się nie zmieni poza stanem na liczniku, stan techniczny pojazdu będzie taki sam. Podobnie na naszej stronie zmieni się tylko stan licznika (w przypadku strony na większy), ale liczby klientów raczej nam nie przybędzie po odwiedzinach trwających 1sekundę.

Przy wyborze firmy mailingowej nie kierujmy się tylko ceną mailingu i wielkością bazy adresowej, ale również wartością tej bazy z naszego punktu widzenia.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena