Animowana reklama - bannery Flash oraz GIF
Większość reklam, które widzisz w internecie to są właśnie animacje. Ta forma jest o wiele skuteczniejsza niż statyczny obrazek i daje o wiele więcej możliwości do ciekawej prezentacji produktu/usług. Wszystko co się rusza na ekranie mimowolnie przyciąga wzrok internauty.To na jak długo zależy między innymi od treści oraz jakości bannera.
Bannery Flash | Bannery GIF |
+ lepsza jakość (brak ograniczenia kolorów) |
+ odtwarzana na większości komputerów (nie ma potrzeby instalacji dodatkowych programów) |
Wady: - należy zainstalować odpowiedni plug-in do przeglądarki, aby mieć możliwość oglądania filmów |
Wady: - duży rozmiar pliku - tylko 256 kolorów - brak możliwości interakcji na działania internauty |
Podsumowując
Technologia Flash jest o wiele lepsza niż animacje GIF. Główną zaletą jest mały rozmiar pliku - zazwyczaj w serwisach reklamowych jest ograniczenie rozmiaru pliku, aby reklama szybko się ładowała.
Jednak nie zawsze możemy skorzystać z animacji Flash. Na aukcjach allegro nie ma możliwości dodawania bannerów Flash. Jednak to możemy obejść za pomocą banneru GIF. Mimo wad technologii GIF, krótka animacja może być wykorzystana na aukcji allegro zwiększając atrakcyjnośc opisu!
Przykładowe animacje GIF:
Przykładowe bannery Flash można znaleźć w portfolio:
http://speedlog.pl/bannery_flash.html
Bannery grafczine mogą być również wykorzystywane w kampaniach reklamowych Google AdWords. Tutaj z kolei nie ma ograniczenia technologicznego. Jedyne co to banner musi mieć do 35kB, posiadać jeden z rozmiarów (szerokość i wysokość) dozwolonych przez google oraz akcja kliknięcia musi być podłączona do zmiennej clickTAG zamiast bezpośrednio do adresu.
Banner Flash to doskonała reklama - dlatego jest tak popularna w internecie.