Dwie kwestie najważniejsze: rejestracja domeny i hosting. Wybór domeny jest zazwyczaj łatwy. Nawiązuje do tematyki prowadzonej strony, do nazwy firmy, do nazwiska właściciela. Musi także być łatwa do zapamiętania, ponieważ kiedyś może stać się wizytówką strony czy firmy. Wymyślenie nazwy dla domeny zależy od kreatywności, natomiast sprawą trudniejszą jest jej dostępność. Taka domena musi być wolna, czyli niezarejestrowana.
Kolejną kluczową sprawą jest wybór hostingu. Ważne, aby wśród licznych ofert firm hostingowych znaleźć tani hosting. Tani hosting nie oznacza jednak, że gorszy. Oferta taniego hostingu może być czasową promocją firmy i na takie należy zwracać uwagę. Od taniego hostingu i profesjonalizmu tej usługi zależy szybkość wyświetlania się strony, jej dostępność i niezawodność. To bardzo ważne, gdyż komfort użytkowników podczas przeglądania naszej strony jest najważniejszy. Powolne wczytywanie się podstron może skutecznie zniechęcić użytkownika. Dlatego przy wyborze taniego hostingu należy kierować się takimi cechami, które ten komfort zapewnią. Jednak tani hosting, który jest szybki nie jest jedyną kwestią, o której należy pamiętać.
Ważne jest też, czy nasza strona nie jest ciężka, tzn. nie ma na stronie olbrzymich zdjęć, dokumentów, grafik, które wolno się wczytują. Wtedy szybki hosting nie pomoże. Wina leży po stronie twórcy strony, który jej nie zoptymalizował, nie stworzył zgodnie z regułami usability i zapomniał, że nawet na szybkim i tanim hostingu taka strona będzie się wolno wczytywać. Gdy porównanym oferty firm oferujących tani hosting i ich limity są zbliżone, wybieramy najczęściej opcję tańszą. Taka jest zasada rynku. Wygrywa ten, kto ma niższe ceny i ta reguła na tanim hostingu się nie kończy. Dotyczą wszystkich usług czy produktów.