W związku z rosnącą ilością zakupów dokonywanych przez Internet i dużą ilością sklepów powstała potrzeba porządkowania informacji. Stąd pojawiło się porównywania cen lodówki,
porównanie cen monitory czy też porównanie cen perfumy. Trudno się dziwić takiej sytuacji właściwie nie powinniśmy. Coraz więcej osób dokonuje zakupów przez Internet, to naturalna sytuacja. Nie trzeba wychodzić z domu, aby dokonać zakupu. Zatem przez Internet dokonujemy zakupów coraz częściej i na coraz większe sumy. Kupujemy już nie tylko perfumy, czy buty, ale kupujemy również lodówki, telewizory, pralki, komputery czy też samochody. Stąd coraz więcej pojawia się haseł jak
porównanie cen lodówki, porównanie cen monitory obok tych już istniejących jak choćby porównanie cen perfumy. Jest coraz więcej sklepów, które oprócz sprzedaży tradycyjnej posiadają również sklepy internetowe. Jest to zjawisko, które jest coraz częstsze. Zresztą ta sprzedaż ma z roku na rok coraz większy udział w sprzedaży ogółem. Oczywiście jest to dobra wiadomość dla tych osób, którzy zajmują się sprzedażą przez Internet. Jest również dobra wiadomość dla osób, które robię zakupy przez Internet, dla nich to dobra wiadomość, ponieważ będzie większa konkurencja, większy wybór. Dla konsumenta to jest zawsze dobra informacja. Zatem hasła porównanie cen lodówki czy też porównanie cen monitory nie mówiąc już o haśle
porównanie cen perfumy będą coraz częściej się pojawiać. Ilość zakupów będzie rosła, będzie rosła też ilość podmiotów oferujących sprzedaż swoich produktów przez Internet. Informacja o wzroście sprzedaży jest również dobra dla agencji, które zajmują się reklamą w Internecie. To dla nich bardzo dobra informacja, ponieważ świadczy o tym, że mogą pozyskać większe środki i więcej zarobić. Naturalnie trzeba być skuteczną agencją, żeby na niej zarobić. Zatem powstają nie tylko nowe sklepy i nowe strony z katalogami firm, ale powstają również i nowe agencje, które oferują podmiotom dokonującym sprzedaży w Internecie reklamę i promocję. Wszystko wskazuje na to, że i sklepy i usługi reklamowe będą się rozwijać.