Obsługa takiej strony nie jest już problem - wszystko przygotowane jest pod użytkownika nie posiadającego specyficznej wiedzy.
Wybór typu strony zależy całkowicie od nas - a jest dość szeroki lecz uwarunkowany interesującą nas branżą i przeznaczeniem projektu. Niektórym firmom wystarczy strona - wizytówka, inne potrzebują rozbudowanych zaplecza do zarządzania produktami (magazyn, faktury itd). Nie ma potrzeby tworzyć olbrzymiej bazy pod startujący biznes, ani planować zbyt daleką przyszłość. Za jakiś czas (przy najbardziej optymistycznych szacunkach i tempie rozwoju internetu i jego technologii) będzie to pewnie mniej niż kilka lat. Zmienią się technologie i trendy.
Na co więc zwrócić uwagę, bo koszty to jeszcze nie wszystko?
Najważniejsze z nich to:
1. mobilność i responsywność - czyli po prostu czy strona będzie dobrze wyglądać na smartfonach i innych urządzeniach mobilnych - dziś to już niemal standard a rodzajów rozdzielczości ekranów jest duża liczba. Najczęściej jeśli strona "źle się wyświetla" po prostu z niej wychodzimy, i najczęściej nie wracamy - jest to po prostu strata potencjalnego klienta. nawet więcej bo nasze logo może zacząć się "źle kojarzyć" np. "byłem tam, ale nie działało" albo "nie znalazłem nic ciekawego".
2. projekt graficzny - powinien być indywidualny i powiązany z daną branżą. Powielanie jednego schematu w kilku wersjach kolorystycznych już dawno nie jest dobrym pomysłem, jednak nie każdy bierze to pod uwagę.
3. obsługa i wsparcie - strona stoi, ale trzeba pomyśleć kto będzie reagował w razie wystąpienia awarii i błędów, a także przy aktualizacji wtyczek i modułów, jeśli wybierzemy jedno z gotowych rozwiązań. Kontakt z przedstawicielem firmy jest bardzo ważny
4. pozycjonowanie i Social Media - to już cała kampania rozpowszechniania naszej strony - warto sprawdzić co w tym zakresie oferują firmy programistyczne, często jest to niewielki koszt lub już zawiera się w ofercie - warto zapytać. Fachowa pomoc na samym starcie pozwoli ustrzec się błędów, które mogą długo sie za nami ciągnąć.
Ogólnie obowiązuje też zasada - o wszystko warto pytać, dosłownie o wszystko. Sprawdzimy czy twórcę takiej strony faktycznie interesuje projekt i czy szanuje nasze życzenia a współpraca będzie przebiegała bezproblemowo. Jeśli tak, być może przy rozbudowie strony o dodatkowe moduły lub tworzeniu nowej wcale nie będziemy musieli szukać innej firmy.