Nie musisz mieć fabryki, aby stworzyć własne perfumy. Możesz skorzystać z pomocy firmy produkcyjnej, która produkuje perfumy pod marką własną. Jednak finalnie to Ty będziesz pracował, pracowała na sukces Twojej marki. Co więc robić, aby ten sukces osiągnąć?

Data dodania: 2018-06-26

Wyświetleń: 1519

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Perfumy pod marką własną? Poznaj 3 przykazania marketingowe

Dróg, które doprowadziły Cię do miejsca, w którym chcesz stworzyć własne perfumy, mogło być wiele. 

Może od zawsze o tym marzyłeś, marzyłaś, i teraz, kiedy producenci private label proponują swoje usługi w zakresie produkcji  perfum pod marką własną, widzisz, że to marzenie może się ziścić.

A może już posiadasz własną linię kosmetyków i chcesz powiększyć swój asortyment o kolejne produkty? Lub oferujesz swoim klientom modę, a perfumy zdają się być idealnym dopełnieniem oferty?

Lub po prostu szukasz niszy, w której będziesz mógł, mogła, operować i zarabiać pieniądze na biznesie...

To wszystko nieważne.

Ważne jest to, że nadchodzi moment, w którym Twój plan wejścia na rynek z nową linią perfum, będzie realizowany. W takim razie realizujmy go. I zróbmy to dobrze.

3 przykazania marketingowe przy produkcji perfum pod marką własną

1. Produktu nie tworzysz dla siebie

Jeżeli chcesz mieć ładne perfumy, podoba Ci się jakiś zapach i wiesz, że mimo ceny - jakość produktu wynagradza wszystkie koszty - udaj się do sklepu. 

Jeżeli chcesz, aby Twój produkt się sprzedawał - poznaj potrzeby rynku i swoich klientów. 

Twórz perfumy według własnego gustu i intuicji. Wybierz inspirujący flakon i wyselekcjonuj wyjątkowe zapachy. Niech produkt odznacza się jakością. Ale, co finalnie będzie najważniejsze, znajdź Klienta, który ten produkt kupi.

Kiedy produkujesz perfumy pod marką własną nie zapominaj o potrzebach Klienta

2. Znaj swojego klienta

Twoje perfumy będzie używała elegancka businesswoman? A może pełna pasji nastolatka?

W pierwszym przypadku możesz postawić na słodki, nieco intensywniejszy zapach, który idealnie sprawdzi się na wieczornych bankietach. Opakujesz go w czarną, elegancką butelkę i postawisz na najwyższą jakość wykończenia. Produkt odznacza się jakością i jest kierowany do zamożnej grupy docelowej. Wstawiasz go do niszowych sklepów i ustawiasz wysoką cenę.

Myślę, że te pefumy odniosłyby sukces. Ale jeżeli zaproponujesz je nastolatce... nie sprawdzi się. Pierwszą barierą będzie cena. Sam zapach będzie zaś zbyt ciężki dla młodej dziewczyny.

W drugim przypadku możesz stworzyć delikatną mgiełkę zapachową, gdzie główne nuty będą należały do kwiecistego bukietu i rześkich owoców. Opakowanie będzie w pastelowych kolorach, a nazwa będzie zawierała hasthtag.

Myślę, że już wiesz o co chodzi. Musisz znać swojego klienta.

3. Daj powód

Dlaczego ktoś miałby kupić Twoje perfumy? Oferujesz genialną jakość? To dobrze, ale na rynku będzie wiele produktów z równie świetną jakością. Masz niskie ceny? Nie tylko Ty. 

Jakość, ceny, opakowanie - nie są bez znaczenia. Ale muszą być czymś poparte, aby produkt nie zagubił się w tłumie innych. Czym na przykład?

  • Dobra dystrybucja - klient będzie bardziej niż zachwycony ze stosunku jakości do ceny, ale najpierw musi znać produkt, sam go nie będzie szukał. Wyobraź sobie jednak, że znajduje się on przy kasie w popularnych drogeriach. Szanse, że Klient powącha perfumy i zaintrygowany wrzuci je do zakupowego koszyka wzrastają wielokrotnie.
  • Promocja - możesz perfumy pod marką własną oferować przez kanał e-Commerce. Jeżeli zwiększysz świadomość ich, na początku istnienia, a potem zalet,wśród konsumentów (kampanie na Facebook'u, influencer marketing, reklama prasowa) - masz duże szanse, że Klient sam Cię znajdzie i zakupi produkt.
  • Kontynuacja lini produktowej - jeżeli masz wypracowaną markę, czy to modową, czy kosmetyczną, możesz bezpośrednio zachęcić Klientów do sprawdzenie asortymentu perfumeryjnego. A jeżeli Twoje perfumy będą spełniać jego wymagania i potrzeby - masz wszystko czego potrzebujesz dla odniesienia sukcesu.

Podsumowanie

Jeżeli tworzysz perfumy pod marką własną pamiętaj, aby:

  • Przed swoje potrzeby stawiać potrzeby Klientów
  • Dowiedzieć się czego oczekują Twoi Klienci
  • Dać Klientom dobry powód, aby sięgneli po Twój produkt.

Te punkty, chociaż wydają się oczywiste, w praktyce bywają trudne do wykonania. Dlatego, przy podejmowaniu każdej z decyzji, postaw się w sytuacji Klienta i zastanów się, czy Twoje rozwiązanie spełni jego oczekiwania. Jeżeli tak będzie - jest bardzo duża szansa, że Twoje perfumy odniosą rynkowy sukces.

PS. Jeżeli podał Ci się ten artykuł i chcesz więcej to koniecznie odwiedź bloga AromaPartners. Systematycznie dodajemy nowe treści, aby nasi czytelnicy mieli miejsce, gdzie kumuluje się wiedza z zakresu perfum, rynku private label i marketingu.

PS2. Pisałem trochę o perfumach jako przedłużeniu asortymentu modowego. Jeżeli temat Cię ciekawi, zapraszam Cię do lektury artykułu na ten temat: Perfumy private label marek modowych.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena