W momencie kiedy decydujemy się na stworzenie własnej strony internetowej czy to dla zabicia czasu, sprawdzenia własnych umiejętności, chęci wzbogacenia się liczymy na to, że będą ją odwiedzali użytkownicy.

Data dodania: 2011-12-12

Wyświetleń: 3587

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 3

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

3 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jednak postawienie strony w Internecie to nie wszystko. To jest dopiero początek długiej drogi. Na samym początku tej drogi spotkamy się z pojęciem pozycjonowania stron internetowych, a zaraz po tym z pytaniem jak dobrać słowa kluczowe aby być widocznym w Internecie? W artykule jak dobrać słowa kluczowe poruszmy kwestię podstawowych zasad jakie trzeba zachować w trakcie tworzenia strony internetowej.

Jak dobrać słowa kluczowe – podstawowe informacje

Dobieranie słów kluczowych na własną stronę internetową z pozoru może się wydawać prostą czynnością. Jednak z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że jest to „zjadająca” dużo czasu czynność z tabelkami i długopisem w ręku.

Po tym krótkim wstępie przytoczę definicję słów kluczowych (fraz kluczowych różnie jest to określane). Tak więc słowa kluczowe jak sama nazwa wskazuje to słowo lub zespół słów, dzięki którym użytkownicy wejdą na naszą stronę.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jak dobrać słowa kluczowe. Jednak istnieje klika sposobów aby określić te, które spowodują, że użytkowników na naszej stronie będzie przybywało.

W artykule będą opierał się na przykładach gdyż z doświadczenia wiem, że łatwiej zrozumieć idee całego mechanizmu.

Jak dobrać słowa kluczowe – od ogółu do szczegółu

Podtytuł nie jest przypadkowy. Odpowiednie dobieranie słów kluczowych uzależnione jest od strony jaką chcemy pozycjonować. Pojęcie „ogólnie” jest nieprecyzyjne i bardzo ciężko zorientować się o co chodzi. Na co dzień spotykamy się z określeniem „a tak mówię ogólnie” czyli właściwie jak? No właśnie, a kiedy powiemy „wiesz widziałem dzisiaj fajny aparat Olympus E450” jest konkretnym stwierdzeniem i tutaj na chwilę się zatrzymamy. Prowadzenie strony internetowej, która nie ma określonego tematu to mijanie się z celem. Dobranie słów kluczowych do takiej strony jest bardzo trudne i właściwie nie wiadomo na czym się skupić. Dlatego dobranie słów kluczowych do strony, która traktuje o aparatach firmy Olympus będzie zdecydowanie łatwiejsze.

Tak więc w dobrze słów kluczowych do naszej witryny w pierwszej kolejności należy skupić się na określeniu dokładnej tematyki. Kolejnym krokiem jest przeanalizowanie jak ma się sprawa konkurencji. Jeśli konkurencja jest bardzo duża, a my dobraliśmy słowa kluczowe bardzo zbliżone należy się spodziewać długiej drogi do sukcesu. Dlatego na początek zaleca się pozycjonować stronę na słowa kluczowe mniej popularne, a z czasem kiedy zyskujemy kolejnych użytkowników dokładać kolejne.

Na wstępie artykułu napisałem, że dobieranie słów kluczowych to czasochłonna praca z długopisem w ręku. I tak jest w istocie. W tym miejscu przejdę do przykładu aby lepiej zobrazować dobieranie słów kluczowych.

Jak dobrać słowa kluczowe – przykład

Załóżmy, że z zamiłowania jesteśmy fotografem i postanowiliśmy założyć stronę internetową aby podzielić się swoją wiedzą na temat aparatów marki Olympus z innymi. Pierwszym krokiem jaki powinniśmy uczynić jest określenie tematyki tak jak zrobiłem to przed chwilą. Kolejnym krokiem jest zbadanie konkurencji. Zacznę od wpisania w Google.pl frazy „aparaty cyfrowe Olympus”. Dobrane słowa kluczowe jak najbardziej pasują do naszej strony, ale czy są precyzyjne? – nie.

Po wpisaniu takich słów kluczowych w wynikach wyszukiwania pojawi się niezliczona ilość sklepów oferujących produkty tej marki. Jednak kiedy wpiszemy „aparaty cyfrowe Olympus E450” będziemy na dobrej drodze. Tak dobrane słowa kluczowe to dużo większe prawdopodobieństwo na to, że nasza strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Co nam daje takie dobranie słów? Otóż im więcej słów kluczowych wpiszemy w wyszukiwarkę tym łatwiej mechanizmom wyszukiwania będzie dopasować wyniki do treści prezentowanych na naszej witrynie. Wystarczy spojrzeć na powyższe zrzuty ekranów. Na pierwszym zrzucie wyszukiwarka wyrzuciła prawie 2 miliony wyników natomiast na drugim niecałe 81 tysięcy.

Oczywiście mniejsza liczba wyników świadczy o także o mniejszej popularności wpisanej frazy (nie zawsze tak jest, sytuacja ma się inaczej w przypadku wyspecjalizowanych dziedzin), a co za tym idzie mniej osób na stronie. Jednak warto w tym miejscu wspomnieć pewne powiedzenie jeśli tak to można nazwać: nie ważne jak się mówi, ważne byle się mówiło. Zastanawiasz się pewnie teraz, co ma to zdanie do pytania jak dobrać słowa kluczowe. Odpowiedź jest bardzo prosta. Jeśli w treści strony będziesz zawierał słowa kluczowe (w naszym przypadku drugi wariant) to możesz liczyć na lepsze efekty. Zachowując tę zasadę powoli będziesz zwiększał „odwiedzalność” swojej witryny.

Podsumowanie

Przyszedł czas podsumować to co pojawiło się wyżej. Artykuły, które są długie mało kto kończy więc myślę, że czas go zakończyć. Tak więc słowem podsumowania. Odpowiedź na pytanie z tytułu artykułu: Jak dobrać słowa kluczowe jest następująca: Piszmy o konkretnych rzeczach i dobierajmy konkretne słowa kluczowe, a ułatwi to prace nam i zaoszczędzi czasu osobom szukającym informacji.

Licencja: Creative Commons
3 Ocena