Branża kosmetyczna rozkwita. Nie tylko coraz bardziej dbamy o swój wygląd, ale jesteśmy też coraz bardziej świadomymi konsumentami. W jaki sposób boty internetowe mogą wyróżnić naszą markę kosmetyczną spośród konkurencji?

Data dodania: 2018-09-13

Wyświetleń: 1129

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wykorzystanie chatbota w branży kosmetycznej

W branży kosmetycznej niezwykle ważne jest zdobycie zaufania klientów - szczególnie w przypadku marek oferujących kosmetyki lub zabiegi pielęgnacyjne. Personalizacja, którą jest w stanie zapewnić rozmowa z botem, jest w tym przypadku niezwykle istotna. W końcu każda skóra jest inna, każda inaczej reaguje zarówno na czynniki zewnętrzne, takie jak pogoda, jak i na same kosmetyki, które aplikujemy.

Wizerunek eksperta

Konsumenci coraz częściej szukają informacji na temat składu kosmetyków czy wzorcowego dbania o skórę. Boty internetowe mogą przesyłać użytkownikom wskazówki dotyczące np. pielęgnacji skóry, dzięki quizom i testom pomogą im też w wyborze odpowiednich kosmetyków. Khiel’s w trakcie promocji kolekcji produktów z zawartością witaminy C przygotował w chatbocie test wiedzy na temat tego składnika, łącząc tym samym rozrywkę z edukacją i kreowaniem wizerunku marki jako eksperta. Ze względu na to, że rozmowa z botem odbywa się na czacie, kojarząc się dzięki temu bardziej z rozmową ze znajomym, użytkownicy podchodzą do niej z jeszcze większą ufnością.

Spersonalizowany poradnik

Rozmowa z botem może dostarczyć nam wielu szczegółowych informacji o fanach marki. Oprócz podstawowych danych takich jak płeć, dzięki wspomnianym quizom i testom możemy poznać użytkowników jeszcze lepiej. Za pomocą opcji zapisywania danych, jesteśmy w stanie ich grupować i przesyłać im wiadomości dopasowane specjalnie do ich potrzeb. Marka kosmetyczna tołpa w swoim chatbocie umożliwia sprawdzenie typu skóry, którego wynik pojawia się wraz z listą pasujących do niej kosmetyków - z prostą możliwością przejścia do sklepu internetowego. Oprócz wysyłki spersonalizowanych treści prosto do użytkownika, boty internetowe mogą też mu pomóc w wyborze kosmetyków dla kogoś bliskiego. L’oreal przygotował przed świętami chatbota Beauty Gifter, który po odpowiedzi na kilka prostych pytań, pozwalał wybrać idealny prezent z portfolio marki bliskiej osobie.

Boty internetowe w salonach kosmetycznych

Tak jak możemy robić testy dotyczące rodzaju skóry i proponować na ich podstawie kosmetyki, taki sam mechanizm możemy zastosować proponując zabiegi dostępne w ofercie salonu kosmetycznego. Rozmowa z botem może stanowić miejsce do zaprezentowania oferty, wskazań i przeciwwskazań czy pielęgnacji pozabiegowej. Chatboty są w stanie połączyć się np. z systemem rezerwacji danego salonu, dzięki czemu klienci nie muszą dzwonić, a w kilku prostych krokach są w stanie umówić się na zabieg nie wychodząc nawet z Messengera. Boty internetowe mogą również wysyłać powiadomienia push, które pojawiają się użytkownikom tak, jak wiadomości od znajomych. Dzięki temu, możemy wysyłać klientom przypomnienia o terminach wizyt lub informacje o nowych promocjach dostępnych w salonie, z niemal pewnością szybkiego odczytania wiadomości.

Wirtualny makijaż

W projektowaniu chatbota dla branży kosmetycznej, możemy pójść jeszcze o krok dalej. W przypadku kosmetyków do makijażu liczba kolorów i odcieni potrafi zwalić z nóg, a kupowanie ich przez internet bywa ryzykowne. W końcu każdy kolor szminki czy cienia do powiek może wyglądać zupełnie inaczej na dwóch osobach o różnych odcieniach skóry. I tu może pomóc rozmowa z botem. Chatboty, dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości pozwalają użytkownikom na dopasowanie kosmetyków online. Wystarczy tylko wybrać rodzaj i kolor, włączyć aparat, przesłać selfie, a chatbot pokaże, jak będziemy w nim wyglądać. Takie rozwiązanie wdrożyli już m.in. Smashbox, Sephora czy Estee Lauder. To szybki, a przy tym higieniczny sposób na wypróbowanie kosmetyku przed zakupem.

Boty internetowe, chociaż są nowym narzędziem, każdego dnia zdobywają coraz większą popularność, zarówno wśród biznesów, jak i samych użytkowników. Korzystają z nich już największe marki kosmetyczne - te z górnej półki (jak np. La Mer), jak i dostępne w każdej drogerii. Dzięki temu, że sami możemy wybierać moduły i nadawać osobowość chatbotowi za pomocą przemyślanej komunikacji, rozmowa z botem jest w stanie spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena