Jest to artykuł przeznaczony dla osób prowadzących swój e-biznes, którzy chcą zwiększyć swoje dochody.

Data dodania: 2009-01-29

Wyświetleń: 3215

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Każdy e-biznesmen poszukuje jakiegoś sposobu, dzięki któremu będzie mógł zarabiać dużo więcej pieniędzy na swoim biznesie internetowym. Dla osób stawiających pierwsze kroki w e-biznesie nie jest to rzecz łatwa. Wymaga od nich sporo poświęcenia i ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań.

Metody pozyskiwania klientów

Sposobów na pozyskanie nowych klientów jest co najmniej kilka.
Jednym z nich jest na przykład wdrożenie programu partnerskiego do swojego serwisu lub sklepu internetowego, ale tę metodę opisałem dokładniej w artykule pod tytułem "Jak zarabiać więcej na swoim sklepie internetowym?".

Dzisiaj opiszę inny sposób, który jest bardzo ważny w prowadzeniu własnego biznesu.

Jest nim (być może znane niektórym z was) narzędzie, które nazywa się autoresponder.

Co to jest autoresponder?

Jest to narzędzie służące do masowej wysyłki e-maili, stosowane przez większość szanowanych firm. Dzięki niemu przedsiębiorca może porozumiewać się ze swoimi klientami w łatwy sposób. Nie trzeba do każdego swojego klienta wysyłać osobno tej samej wiadomości – wystarczy ją raz napisać i wysłać ją do wszystkich klientów za pomocą autorespondera.

Niektórym z was prawdopodobnie nazwa "autoresponder" niewiele mówi, a to dlatego, że występuje on w serwisach i sklepach internetowych w różnych formach. Są to na przykład tzw. subskrypcje, newsletter-y, różnego rodzaju systemy – wszystko to, do czego można się zapisać.

Jak efektywnie wykorzystać autoresponder?

Oczywiście wszystko zależy od rodzaju prowadzonej działalności.
Jeśli dana osoba prowadzi sklep internetowy, w którym często wprowadzane są nowe produkty, warto stworzyć tzw. NEWSLETTER i na przykład raz w tygodniu informować swoich klientów o nowościach w swoim sklepie. Stworzy to pewnego rodzaju więź z klientami, którzy z czasem staną się stałymi klientami. I o to właśnie chodzi.

Należy jednak zapamiętać jedną z podstawowych zasad: NIE WOLNO BYĆ NACHALNYM! Jeżeli właściciel sklepu będzie wysyłał mailing każdego dnia lub co drugi dzień, po prostu straci swoich klientów. Nikt przecież nie lubi być zamęczany przez innych.


Jak przygotować skuteczny mailing?


Wiadomości wysyłane do klientów powinne zachęcać do kupna określonych przedmiotów lub usług, a nie odstraszać czy zniechęcać. Więc jak napisać takiego maila?
Przykładowo pisząc o nowej książce, która pojawiła się w księgarni osoby planującej wysłać mailing do swoich klientów, należy ująć istotne sprawy. Jeśli jest to np. poradnik, trzeba napisać, w czym ten poradnik może pomóc danej osobie, jakie problemy porusza, jak może zmienić się życie czytelnika po przeczytaniu tej książki itp.

Jest to obszerny temat, tak więc tylko szczątkowo poruszam go w tym artykule.

Podsumowanie

E-mail marketing przy użyciu autorespondera, to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie stałych klientów i zdobywanie coraz większych dochodów ze sprzedaży produktów lub usług.
Licencja: Creative Commons
4 Ocena