Jak Często Wstajesz Zestresowany na Myśl o Pójściu do Pracy w Poniedziałek Rano i co Robisz by temu Zapobiec? Poznasz proste ćwiczenie jak poskromić stres ...

Data dodania: 2009-01-01

Wyświetleń: 2730

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak Często Wstajesz Zestresowany na Myśl o Pójściu do Pracy w Poniedziałek Rano i co Robisz by temu Zapobiec?

3 główne problemy i jak im zaradzić Jakie masz skojarzenia i odczucia myśląc o poniedziałku rano?

Czym jest syndrom poniedziałku rano?

Jak często zdarzyło Ci się, że wstając rano nie miałeś ochoty iść do pracy, wolałeś pospać dłużej lub zrobić cokolwiek innego, wymyśleć jak iść na zwolnienie lub wziąć wolny dzień, by tylko nie pokazywać się w pracy … Jak często miałeś bóle brzucha na myśl o pójściu do pracy i czułeś napięcie lub zdenerwowanie, poirytowanie związane z tym faktem. Może nawet smutek i frustrację, a nawet złość na siebie lub innych ludzi – często Twoich bliskich, którzy są w pobliżu, gdy szykujesz się do wyjścia do pracy. To wszystko określam mianem syndromu poniedziałku rano.

Jednym z trzech najczęściej spotykanych problemów w Twojej pracy jest tzw. „negatywny” STRES. Negatywny Stres powoduje:
• brak motywacji do pracy i rozwoju kariery
• spadek efektywności, brak sukcesów
• uczucie przeciążenia pracą à ciągłe zmęczenie, myślenie nt zmian pracy i kariery

Czym jest zatem czasem nazywany tzw. „pozytywny stres”? Zilustruje to przykładem, gdy masz do wykonania prezentację przed zarządem firmy lub zespołem lub ważnym klientem pojawia się odrobina mobilizującego stresu, niepokoju. Zastanawiasz się jak Ci pójdzie ta prezentacja, czy poradzisz sobie z łatwością, czy zostaniesz odebrany pozytywnie przez słuchające Ciebie osoby. Czy osiągniesz twoje cele? Taka dawka stresu jest jak niektórzy twierdzą mobilizująca do działania i pokonywania kolejnych wyzwań. Wychodzisz wtedy poza Twoją dotychczasową strefę komfortu. Aczkolwiek z takim stresem też można sobie poradzić podobnie jak z negatywnym stresem przez wyciszenie się i zharmonizowanie.

Proponuje najprostsze rozwiązanie - ćwiczenie: wycisz telefon, usiądź w spokojnym miejscu, (może być nawet toaleta jeśli nie ma innej możliwości). Zamknij przez chwilę oczy i postaraj się wyciszyć wewnętrzny dialog, który toczy się w Twojej głowie. Twój cel to wyciszyć się i zrelaksować. Powiedz negatywnym scenariuszom STOP, NIE Dziękuję :) .. weź serię kilku głębokich wdechów i wydechów wraz z wydechem uwalniając napięcie z Twojego ciała jeszcze bardziej .. uspokajając oddech .. wdychaj nosem, by powietrze dochodziło aż do przepony, brzucha, wydychaj powietrze ustami. Jeśli masz możliwość zrobić to na powietrzu (tarasie) to jeszcze lepiej lub przy otwartym oknie. Po serii 3- 7 lub więcej wdechów i wydechów poczuj lub wyobraź sobie jak spokojnie i z łatwością prowadzisz prezentację lub cokolwiek chcesz, by odbyło się z większą łatwością. Oddychaj spokojnie kilka minut. Z pewnością spokój i harmonia umysłu, myśli, uczuć w ciele pomoże Ci łatwiej osiągnąć cele prezentacji. Twoim Sukcesem będzie już to jak uspokoisz się i będziesz w stanie zebrać myśli, by komunikować to co masz do przekazania.

Jesteś gotów, by sięgnąć po więcej, osiągając Twoje cele zawodowe lub kariery? Jeśli tak sprawdź http://przyciagnijsukcesy.pl

Licencja: Creative Commons
2 Ocena