Jak prowadzić bloga firmowego?Badania pokazują, że coraz więcej osób zakłada bloga firmowego. Nie da się ukryć, że takie działania zazwyczaj przynoszą pozytywne skutki. 

Data dodania: 2019-06-06

Wyświetleń: 747

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak prowadzić bloga firmowego?

Chodzi o większy ruch na stronie, zarabianie większych niż do tej pory pieniędzy, budowanie pozytywnej relacji z Klientami itp. Piszemy "zazwyczaj", ponieważ uzyskanie wyżej wymienionych korzyści zależy od jakości prowadzenia bloga firmowego. Co trzeba zatem zrobić, aby artykuły przynosiły określone rezultaty?

Tematy muszą być interesujące

W jaki sposób przyciągnąć nowych Klientów? Okazuje się, że wcale nie jest to takie proste, jak komuś może wydawać się na pierwszy rzut oka. Zwłaszcza, że rywalizacja tak naprawdę w każdej branży jest po prostu gigantyczna. W związku z tym tematy na bloga firmowego powinny być bardzo interesujące. Warto zajrzeć na popularne blogi  aby znaleźć wiele ciekawych inspiracji. Najlepiej, żeby tematyka różniła się od tej, która jest poruszana przez konkurencję. Warto zatem śledzić poczynania rywali z danej branży. Być może zauważycie jednak, że niektóre artykuły nie zostały przedstawione w wyczerpujący sposób. Wtedy można je napisać w bardziej rozbudowanej formie. Dobrze jest też wchodzić w interakcje z użytkownikami. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby po prostu napisać na końcu jednego artykułu, co jest przez nich mile widziane, jeśli chodzi o kolejne wpisy na blogu firmowym. Warto też śledzić, jakie frazy są najczęściej wpisywane do wyszukiwarki Google. To też daje obraz tego, jaka może być tematyka następnych artykułów.

Działania pod kątem SEO też są ważne

Istotne jest również to, aby pisane artykuły były związane z taką dziedziną, jak SEO. Co oznacza ten skrót? Najprościej rzecz ujmując, jest to optymalizacja pod silnik danej wyszukiwarki. Działania SEO mają wpływ na pozycjonowanie. Trzeba tutaj skupić się nie tylko na tekstach. Oczywiście, muszą mieć one nie tylko ciekawą treść, ale także odpowiednie słowa kluczowe itp. Działania w obrębie tej branży muszą skupiać się również na strukturze witryny, aspekcie technicznym i wizualnym oraz linkowaniu. Są przedsiębiorstwa, które powierzają prowadzenie bloga firmowego zewnętrznym firmom. Można też jednak samodzielnie zdobyć wiedzę (przynajmniej tę niezbędną) na ten temat. Po to, aby konkretne artykuły rzeczywiście wpływały na pozycjonowanie oraz większą liczbę Klientów.

Ilość wpisów ma znaczenie

Eksperci wielokrotnie powtarzają, że liczy się jakość, a nie ilość. Oczywiście, jest w tym dużo prawdy. Niemniej jednak warto zauważyć, że wpisy na bloga firmowego powinny być dodawane systematycznie. Użytkownicy danej strony muszą być po prostu - kolokwialnie pisząc - zasypywani regularnie ciekawymi informacjami.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena