0
głosów
- +

Cold Mailing - sprzedaż pocztą elektroniczną

Autor:

Aktualizacja: 02.05.2019


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 47 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Cold Mailing - sprzedaż pocztą elektroniczną

Poczta elektroniczna jest podstawową formą komunikacji dla praktycznie każdej firmy na świecie. O ile w zakresie rozmów wewnętrznych na pierwszy plan powoli wychodzą takie rozwiązania jak Slack czy Asana, to nieśmiertelny e-mail dalej wiedzie prym.


Nie do końca wiadomo, czemu tak jest. Nie jest to ani najwygodniejsza forma porozumiewania się z innymi, ani na pewno nie pozbawiona wad. Kto nie pamięta wywalającego się Outlooka i godzinnych konfiguracji nich pierwszy rzuci kamieniem. Dlaczego w takim wypadku dalej wszyscy wysyłają do siebie maile?

 

Profesjonalizm ponad wszystko

 

Nikt nie zna konkluzywnej odpowiedzi, ale jeśli miałbym dawać swój typ, to powiedziałbym że ludzie wysyłają do siebie pocztę elektroniczną głównie ze względu na przyzwyczajenie. Drugim plusem, o którym nie sposób zapomnieć jest bardzo niski poziom skomplikowania. Zwyczajnie wpisujesz adres i druga osoba dostaje wiadomość. Nie potrzeba kolejnego logowania czy nie daj boże jeszcze jednego, setnego hasła do zapamiętania.

 

Poczta elektroniczna jest również podstawą handlu i jednym z najważniejszych kanałów, którymi dochodzi do sprzedaży. Niezależnie od tego, czy mówimy o usługach takich jak zaawansowane technologie analityczne czy przemysłowa sprzedaż betonu - większość rozmów i ustaleń dzieje się właśnie za pomocą maili.

 

Sprzedawanie pocztą elektroniczną

 

Powiedzieliśmy już, że mail dalej jest główną formą kontaktowania się na poziomie biznesowym. Dlaczego więc nie może być możliwością na przedstawienie nowej oferty ludziom, którzy jeszcze nigdy w życiu nie zetknęli się z Twoją marką?

 

To pytanie zadali sobie specjaliści od Cold Mailingu. Jednej z form otwarcia lejka sprzedażowego, w którym wysyłamy naszą ofertę do nie spodziewającej się tego osoby. Wielu powie, że nie różni się to za bardzo od spamu. I tym ludziom też muszę przyznać rację. Jednak jedynie w wypadku, w którym mówimy o źle przeprowadzonym procesie Cold Mailingu.

 

Cold mail w pigułce

 

Oferta, którą wysyłamy “na zimno” musi spełniać przynajmniej dwa kryteria. Pierwsze - klient musi zostać wybrany z odpowiednią starannością. Zarówno firma, do której chcemy się zwracać jak i odpowiedni pracownik (lub właściciel) w danej organizacji. Drugie, o czym musimy pamiętać, to wysłana przez nas wiadomość musi nieść za sobą jakąś wartość. Niespodziewanie rozwiązać jakiś z małych ale upierdliwych problemów, o których nie do końca był czas się zastanawiać, a której otrzymanie w niespodziewany sposób pozytywnie wpłynie na nasze wyniki w miejscu pracy.

 

Jak wybierzemy już odpowiednią osobę, która powinna być zainteresowana naszym rozwiązaniem jego istniejącego i uciążliwego problemu czas na następny krok. Ten jest o wiele trudniejszy, ponieważ wymaga od nas jednej bardzo trudnej rzeczy - nieustępliwości. Niestety klient nie zawsze wie czego chce, a jeszcze rzadziej wie czego chce w ogóle. Dlatego często nie będziemy mieli żadnej odpowiedzi na nasze wiadomości. Pierwszą, drugą, trzecią. Grunt to się nie zniechęcać i próbować docierać do prospektu innymi kanałami. Możliwe, że dobrym rozwiązaniem będzie zadzwonienie do tej osoby do firmy i  zapytanie, czy przedstawione pomysły jej zdaniem mają wartość.



Czy to działa?

 

Ilość historii sukcesu, które można usłyszeć od ludzi wykorzystujących Cold Mailing do rozwoju firm jest zadziwiająco duża. Czy to znaczy, że to działa? Jak mówiłem wcześniej - zależy to tylko do sprzedawcy i jego umiejętności przedstawiania rozwiązań problemów.

Zespół specjalistów SEO Insightland sprawi, że żadne techniki sprzedażowe nie będą Ci już potrzebne. 

Lista Tagów: cold mailing

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij