Wiesz dlaczego twój content marketing jest skazany na porażkę? Bo jesteś nudny? Nie, bo nie umiesz wypromować swoich treści. 

Data dodania: 2019-04-19

Wyświetleń: 867

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Możesz tworzyć świetne treści, ale jeśli nikt do nich nie dociera umieszczanie ich w sieci nie ma najmniejszego sensu. Content marketing to nie tylko doskonale skrojony tekst czy wideo, a przede wszystkim promocja. 

W poniższym artykule znajdziesz kilka skutecznych sposobów promowania atrakcyjnych treści dla mało atrakcyjnej marki.

Łatwa promocja dla trudnej treści?

Niektórzy twierdzą, że promowanie świetnego contentu to bułka z masłem. Wystarczy wykorzystać takie dobrodziejstwa jak Facebook czy Twitter.

Tak, ale łatwo jest zdobyć obserwujących czy fanów wokół atrakcyjnej i popularnej marki, z którą każdy chce się utożsamiać. Taki boom przeżywają teraz wszelkiego rodzaju fanpage promujące zdrowy tryb życia. Wystarczy zobaczyć ilu fanów ma Ewa Chodakowska czy sieć siłowni Pure Jatomi Fitness Polska.

Prawdziwym wyzwaniem jest promowanie i stworzenie społeczności wiernych odbiorców dla producenta kociej karmy, kredytów hiopotecznych, sklepu budowlanego czy innej równie nieciekawej i mało angażującej firmy.

W jaki sposób promować content nudnej marki? Najpierw sprawdź, czy masz do zaoferowania co najmniej 5 dobrych treści – artykułów, infografik, prezentacji, czegokolwiek.

Jeśli tak – możesz czytać dalej, ale ostrzegam, że łatwo nie będzie.

Stwórz listę “kanałów” promocji

Bez względu na to jak trudną branżą się zajmujesz w sieci istnieje wielu blogerów, wiele stron internetowych czy aktywnych użytkowników portali społecznościowych, którzy wypowiadają się na interesujące cię tematy.

Przykład. Produkujesz karmę dla kotów. W internecie jest wielu miłośników sierściuchów, którzy prowadzą blogi, strony poświęcone hodowli zwierząt domowych czy socjomaniaków postujących o swoich pupilach.

To może potrwać, ale stwórz listę blogów, stron i użytkowników, którzy w jakiś sposób nawiązują do twojego produktu lub usługi.

Tworząc wykaz pamiętaj, by:

  • zawierał co najmniej 400 adresów mailowych,
  • upewnij się, że żaden z adresatów nie produkuje i nie sprzedaje podobnych produktów lub usług,
  • lista zawierała tylko aktywnych użytkowników – daj sobie spokój z nieaktualnymi blogami i kontami społecznościowymi,
  • upewnij się czy twoja lista zawiera pełne informacje (imię i nazwisko użytkownika, adres URL i nazwę bloga, konta czy strony oraz adres mailowy).

9 dobrych sposobów na marketing trudnej treści

1. Zadbaj o podstawowe SEO
Upewnij się, że twoja treść jest widoczna dla wyszukiwarek.

  • Dobierz słowa kluczowe, by trafić do konkretnej grupy, która szuka informacji.
  • Zadbaj o zgodność swojego tekstu z zasadami SEO (struktura, słowa kluczowe, metaopisy).
  • Mądrze linkuj do innych swoich artykułów lub wartościowych witryn.

2. Wpisy gościnne
Wykorzystaj listę z adresami blogerów i zacznij wysyłać do nich maile z pytaniem o możliwość wpisu gościnnego w ich witrynie. Taka wiadomość mogłaby wyglądać tak:

Temat: Powinnaś napisać o ekologicznej karmie dla kotów

Marianno (imię blogera), jako stały czytelnik Twojego bloga Kotomaniaczka.eu (nazwa bloga) chciałbym przeczytać artykuł o ekologicznej karmie dla kotów. Myślę, że inni czytelnicy też byliby zainteresowani. Teraz jest tyle chemii w jedzeniu dla zwierzaków.

Twoje teksty o naturalnej pielęgnacji sierści persów i najlepszych drapakach z drewna dla kotów są świetne. Myślę, że artykuł o ekologicznej karmie byłby ich doskonałym uzupełnieniem.

Jesteś pewnie bardzo zajęta, więc mógłbym napisać taki artykuł dla Ciebie. Tak się składa, że całkiem nieźle znam się na rzeczy. Nie martw się, pisanie idzie mi świetnie – zobacz sama …… (linki do 2 artykułów na twoim blogu).

Napisz, jeśli jesteś zainteresowana. Myślę, że dobrze znam Twojego bloga i czytelników (w końcu jestem jednym z nich) i poradzę sobie z artykułem.

Czekam na odpowiedź,

Mikołaj Kociarz

Nie każdy zgodzi się na taką propozycję, ale dla wielu blogerów to ciekawe urozmaicenie. Pisząc gościnny artykuł pamiętaj, by zrobić to najlepiej jak potrafisz i podpisanie się wraz z podaniem adresu twojej witryny.

Zapraszaj także do gościnnych wpisów na twoim blogu.

3. Artykuły do przedruku
Pisz artykuły do dalszego przedruku. To nie tylko dobra i darmowa reklama, ale także pomoc w kształtowaniu wizerunku eksperta w danej branży i sposób na wsparcie SEO przez zdobycie linków do witryny.

4. Powoływanie się na innych
Pisząc nowy post na bloga umieść w nim odwołania do 2-3 artykułów z innych wartościowych źródeł dotyczących opisywanego zagadnienia. Jeśli powołujesz się na czyjś tekst nie zapomnij poinformować go o tym, np. poprzez wysłanie prywatnej wiadomości z informacją o podaniu wypowiedzi jako źródła i linkiem do artykułu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że cytowana osoba lub portal pochwali się wzmianką na swoim blogu lub w portalach społecznościowych.

Dobrym pomysłem jest też oznaczenie danej osoby podczas udostępniania tekstu na Facebooku. Twój wpis wyświetli się na tablicy tej osoby i dotrze do jej fanów.

5. Bądź pomocny
Nie odmawiaj pomocy swoim czytelnikom. Odpisuj na każdego maila i wiadomość w serwisach społecznościowych, niech odbiorcy wiedzą, że mogą na ciebie liczyć i zawsze postarasz się im pomóc.

Co więcej, pytania od użytkowników mogą być podstawą do stworzenia nowych treści. Dzięki nim wiesz jakich informacji potrzebuje twój potencjalny klient.

6. Reklama na Facebooku
Wygenerowanie naturalnego ruchu na portalach społecznościowych udaje się niewielu. Zwłaszcza teraz, gdy Facebook coraz bardziej ogranicza widoczność postów marek. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest płatne promowanie postów nawet małymi nakładami finansowymi. Nie promuj w ten sposób każdej udostępnianej treści – wybierz te najlepsze, na których najbardziej ci zależy.

Nie zapomnij o odpowiednim oznaczeniu posta przez hashtagi (coraz popularniejsze na Facebooku) i zachęceniu do jego dalszego udostępniania.

7. Top lista
Stwórz na swoim blogu listę najlepszych stron lub blogów o pokrewnej tematyce. Możesz umieścić ją w stałym miejscu np. widgetach albo w jednym z postów np. 15 najpoczytniejszych kociarskich blogów. Oczywiście nie zapomnij poinformować o tym właścicieli serwisów.

Dlaczego warto zamieszczać na swoim blogu linki do innych serwisów?

Zestawienia wartościowych treści są pomocne i użyteczne dla czytelników.
Rankingi prowokują do dyskusji i udostępniania dalej.  Zwłaszcza jeśli dotyczą "najlepszych”.
Wymienione w rankingu blogi i serwisy chętnie chwalą się tym na swoich stronach czy profilach społecznościowych.

8. Linki i wpisy wzajemne
Równie dobrym pomysłem może okazać się wymiana wpisów i linków z innym blogerem, portalem, serwisem. Praktyka często krytykowana przez specjalistów od SEO, ale niekiedy bardzo skuteczna.

9. Komentarze u innych
Dla niektórych komentowanie postów i artykułów na innych blogach i serwisach może być nudne i żmudne, ale to zło konieczne. Czytelnicy zaglądający na inne blogi, widząc twój komentarz mogą przejść na twoją witrynę, by zobaczyć co jeszcze masz do powiedzenia.

Zostawiaj co najmniej 5 nowych komentarzy dziennie. Ale pamiętaj, by wypowiadać się konkretnie bez niepotrzebnego spamu i autoreklamy. Od czasu do czasu możesz dodać odnośnik do swojego artykułu, który szerzej rozwija komentowany temat.

Komentując używaj swojego prawdziwego imienia i nazwiska oraz adresu URL do serwisu.

10. Fora i strony branżowe
W mediach i na portalach branżowych umieszczaj pożyteczne i wartościowe treści. Niemal na każdym pod twoim wpisem dostępna jest wizytówka autora z krótką informacją i adresem www.

Udzielaj się na forach internetowych w tematach, które dotyczą twojej branży. Pomagaj użytkownikom, rozwiązuj ich problemy i twórz wizerunek eksperta. Często na forum możesz dodać podpis z linkiem do swojej witryny. Nie tylko skieruje zainteresowanych czytelników do twoich treści, ale także pomoże w pozycjonowaniu twojej strony.

Na forach możesz umieszczać także posty reklamujące oferowane przez ciebie produktu i usługi. 

Marketing nudnej treści może być niedrogi, ale wymaga dużego nakładu pracy, czasu i cierpliwości. Mało popularne produkty i usługi to prawdziwe wyzwanie zarówno dla twórców contentu, jak i specjalistów od jego promowania.
Ważne, by wypróbować kilka sposobów promocji i konsekwentnie działać wybierając te, które przynoszą najlepsze efekty. Dla jednej marki będą to wartościowe wpisy gościnne dla innej kreowanie wizerunku eksperta na forach i portalach branżowych.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena