Artykuł o strategii działania firmy Obi w dziedzinie logistyki

Data dodania: 2008-10-14

Wyświetleń: 2402

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

FELIETON

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Znane wszystkim supermarkety firmy OBI, tak naprawdę są ogromnym przedsiębiorstwem wymagającym skutecznego zarządzania w dziedzinie łańcucha dostaw. Początkow firma miała z tym problemy , a wynikało to, z faktu skorzystania z usług outsourcingowych. Pozycja lidera rynku supermarketów budowlanych jaki zdobyła firma OBI okupiona została wieloma problemami, związanymi m.in. z obsługą łańcucha dostaw.
Przyczyną problemów w zarządzaniu łańcuchem dostaw było niewątpliwie przekazanie tej dziedziny w ręce zewnętrznego dostawcy usług, czego skutkiem było np: dostawa kilku losowych paczek. W konsekwencji nieprawidłowo wybranej strategii logistycznej firma doświadczała różne przykre sytuacje jak np: Było wiele niekontrolowanego ładunku dostaw za pośrednictwem sieci, wymiany były długie, a czasem chaotyczne panował chaos na rampie przy przyjmowaniu wysyłek, które często przybywały niezapowiedzianie, spontanicznie.

Aby zaradzić tej sytuacji Obi postanowiło samodzielnie zarządzać swoim łańcuchem dostaw wprowadzając swój transport i zatrudniając odpowiednich specjalistów z dziedziny logistyki. praca kierowcy w firmie obi także z początku związana była z przejściem szerokiego wachlarza zajęć i szkoleń, a wszystko po to , aby nawet kierowcy firmy byli pewnymi elementami łańcucha dostaw firmy. firmy kurierskie z całej Europy zaczęły zauważać trend inwestowania ich klientów w rozwój własnych łańcuchów dostaw.                                                                                                                                                            

Licencja: Creative Commons
0 Ocena