Dzisiaj postanowiłem poruszyć niezwykle ciekawą i ignorowaną przez wielu fotografów kwestię, czyli portfolio. I nie myślę tutaj tylko o stronie internetowej, na której prezentowanych jest kilka najciekawszych prac. 

Data dodania: 2019-02-01

Wyświetleń: 420

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Portfolio w fotografii ślubnej

Portfolio to coś więcej, jednak faktycznie – zaczyna się od strony internetowej. I od niej zacznę temat dotyczący prezentacji swoich umiejętności, możliwości oraz prac, na podstawie których przyszli państwo młodzi będą wybierać swojego fotografa na ślub.

annajanowska

Portfolio to przede wszystkim nie jest zbiór wszystkich wykonanych dotychczas zdjęć, a bardzo starannie wyselekcjonowane klatki, które mają wyraźnie ukazać poziom prac fotografa. Do portfolio wbrew pozorom nie wybiera się najlepszych zdjęć, a te, które najlepiej prezentują umiejętności fotografa. Wszystko dlatego, że nie warto prezentować genialnych prac, które stworzone zostały przypadkiem, aby następnie pozyskać klienta oczekującego takich zdjęć, a ostatecznie nie wykonać ich z braku „szczęścia” i mieć problemy natury formalnej. Portfolio biznesowe powinno być przemyślane i odpowiadać standardom, które fotograf jest w stanie w stu procentach spełnić. To klucz do sukcesu i pozyskiwania coraz większej ilości klientów.

Sesje ciążowe Kraków

Obecnie najwięcej zdjęć oglądanych jest w internecie. Własne portfolio warto stworzyć na osobistej stronie internetowej, jak również na dużych portalach społecznościowych. Jeżeli robisz naprawdę świetne zdjęcia pokaż je ludziom. Najlepszym kanałem jest dzisiaj facebook. Tworząc własny profil jesteś w stanie zdobywać coraz większy zasięg oraz renomę fotograficzną, która nie tylko może przynieść Ci pieniądze, ale również prestiż w środowisku fotograficznym. Oprócz strony na facebooku koniecznie stwórz własną galerię internetową, do której będziesz mógł odsyłać zainteresowanych Twoimi pracami klientów. Ma ona być kwintesencją Twojej pracy. Jeżeli dopasujesz odpowiednio jej wygląd do treści, które będzie zawierać, możesz oczarować klienta już pierwszym wrażeniem. A to naprawdę ważne, aby ludzie, którzy mają Ci płacić czuli się oczarowani, bowiem fotografia jest pewnym elementem magii.

Tyle jeżeli chodzi o sprawy elektroniczne. Zdjęcia jednak najlepiej wyglądają na papierze, dlatego też stwórz swoje portfolio, które będziesz mógł prezentować na spotkaniach z klientami. Możesz je zrobić w formie przykładowego albumu ślubnego, bądź typowego albumu portfolio fotograficznego. Możliwości jest wiele, ważne jednak, aby odbitki były duże. Rozmiar 15x21 to całkowite minimum.

Podczas spotkania warto prezentować swoje zdjęcia na papierze i o nich opowiadać. A cała gra dotycząca prezentacji usługi oraz ostatecznego produktu jest elementem, które decyduje o tym, czy fotograf zdobędzie klienta. Warto więc zadbać o największe szczegóły i doprowadzić wygląd swojego portfolio do perfekcji. Powiedzenie, że szewc bez butów chodzi, w dzisiejszych czasach jest już bardzo nieaktualne i wzbudza wyłącznie niechęć do usługobiorcy.

Mam nadzieję, że przynajmniej ogólnie rozjaśniłem troszeczkę kwestie związane z portfolio fotograficznym. Jeżeli będziecie zainteresowani piszcie komentarze, chętnie stworzę dodatkowy wpis, w którym krok po kroku zademonstruję, jak stworzyć własne portfolio fotograficzne. Wbrew pozorom nie jest to trudna sztuka, jednak warto się do niej przyłożyć! Efekty jakie może zagwarantować dobre portfolio często są niewspółmierne do tego jak mało kosztowało i jak krótko trwało jego skompletowanie. Zwracajcie więc na to uwagę i do dzieła drodzy czytelnicy! :)

Więcej informacji https://www.annajanowska.pl/

Licencja: Copyright - zastrzeżona