Posiadanie strony internetowej to w obecnych czasach dla każdej firmy niemal konieczność. Trudno jest bowiem wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez obecności w sieci. Jednak samo posiadanie stronie to nie wszystko. Potencjalni klienci muszą ją jeszcze znaleźć i co ważne realizować na niej zakładane przez nas cele.

Data dodania: 2019-01-14

Wyświetleń: 569

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czy jest audyt SEO?

Zanim przystąpimy do działań SEO warto sprawdzić stronę pod kątem jej zgodności z wytycznymi Google Webmasterów. Profesjonalnie przeprowadzony audyt SEO to rozwiązanie, które pomoże nam zdiagnozować, a następnie naprawić wszelkie błędy mogące mieć negatywny wpływ na wyniki organiczne. Audyt SEO jest dokumentem, w którym znajdziemy opis obszarów problematycznych pod kątem pozycjonowania, a także precyzyjne rekomendacje dotyczące ich usprawnienia. Specjalista wykonujący audyt skupia się na elementach technicznych takich jak struktura adresów URL, szybkość ładowania strony, poprawność kodu HTML, poprawność przekierowań i wielu innych związanych bezpośrednio ze stroną. Każdy analizowany element, który zostanie zakwalifikowany do poprawy, uzyskuje również szczegółową wytyczną, którą należy wdrożyć. Poprawna implementacja rekomendacji uzyskanych po przeprowadzonym audycie zwiększa szanse na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania i tym samym na większy ruch organiczny.

Współpraca z agencją SEO

Audyt najlepiej zlecić agencji zajmującej się SEO, która posiada specjalistyczną wiedzę techniczną w zakresie analizowania stron WWW.  Po przeprowadzeniu audytu zostanie nam przedstawiony szczegółowy raport. Zwyke do klienta należy decyzja, czy sam będzie chciał przeprowadzić zmiany na stronie, których konieczność wykaże audyt czy być może będzie chciał zlecić do agencji.

Kiedy przeprowadzić audyt?

Audyt strony internetowej warto przeprowadzić jako pierwszy krok wszelkich działań SEO. Już na samym początku dobrze jest sprawdzić, czy strona spełnia aktualne wymagania wyszukiwarki. Zaleca się również przeprowadzanie audytu SEO po migracji czy przebudowie serwisu, zwłaszcza, jeśli w wyniku tych działań zauważymy nagły spadek ruchu SEO. Prawdopodobnie podczas wprowadzania zmian popełniliśmy jakiś błąd lub przeoczyliśmy ważny element, co spowodowało utratę pozycji w wynikach wyszukiwania.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena