0
głosów
- +

Rola opakowania w branży e-commerce

Autor:

Aktualizacja: 07.01.2019


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 172 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Jaką rolę w handlu pełni obecnie opakownie? Jakie jest jego znaczenie?


W dobie coraz to większej popularyzacji sprzedaży internetowej na znaczeniu zaczyna w coraz to większym stopniu zyskiwać opakowanie sprzedawanego towaru. To często opakowanie ma być pierwszym impulsem, który ma w zbudzić w kliencie chęć zakupu produktu. W związku z tym w poniższej publikacji zastanowimy się po krotce nad rolą opakowania w branży e-commerce.

Czasy gdy opakowanie było postrzegane jedynie przez pryzmat funkcyjny i użytkowy są już dawno za nami. Dzisiaj pudełko to jedno z ważniejszych narzędzi sprzedażowych które ma niejako inicjować dialog z konsumentem. Nic więc dziwnego, że coraz to więcej firm przykłada znaczną wagę do tego, jak prezentuje się dane opakowanie.

Aby bowiem skutecznie sprzedać produkt trzeba zadbać już o to, aby jego opakowanie było atrakcyjne wizualnie i przyciągało wzrok użytkowników. Obecnie na rynku dostępnych jest bowiem bardzo wiele niezwykle podobnych do siebie towarów, które muszą walczyć o uwagę klienta. Gdy cena schodzi na dalszy plan to właśnie aspekt wizualny może decydować o tym, na który towar zdecyduje się klient.

Zastanówmy się zatem jakie są nieodzowne i najbardziej istotne elementy opakowania mające wpływ na jego postrzeganie przez klientów. Na to, jak marka komunikuje się z klientami. Na pewno trzeba tutaj wspomnieć o logo. Jest to element wizualny, który bez dwóch zdań powinien znaleźć się na każdym opakowaniu. Powinno się ono znaleźć w miejscu, które od razu pozwoli klientowi skojarzyć produkt z daną marką.

Istotna będzie również kolorystyka opakowania. Kolor jest bowiem odpowiedzialny za wywołanie u klienta konkretnych emocji. Produkty dla młodych odbiorców będą zazwyczaj w jasnych i żywych kolorach, podczas gdy te związane z nowoczesnymi technologiami najczęściej trafiają do niebieskich czy też szarych opakowań. Wszystko, aby w zbudzić w kliencie odpowiednie odczucia.

Opakowanie może zawierać też dodatkowe informacje w formie ikon, czy też znaczników certyfikatów. Mają one podkreślić jakość danego towaru, czy też zwrócić uwagę klienta na jakiś szczególny aspekt, czy też cechę znajdującego się w środku produktu.

Jak zatem widzicie opakowanie ma zatem bardzo istotne znaczenie w handlu, zwłaszcza teraz gdy na rynku panuje tak duża konkurencja.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij