Wbrew temu, co się często mówi, sprawdzenie, czy konkretna drukarnia jest godna zaufania, czy nie, jest naprawdę prostą sprawą. Trudniej ją znaleźć, ale kiedy już otworzysz strony internetowe kilku różnych drukarń, to będzie potrzeba najwyżej minuty na każdej z nich, żeby zorientować się, czy warto wysłać choćby pierwszy projekt.

Data dodania: 2018-12-25

Wyświetleń: 971

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Najlepsza drukarnia – poznasz ją na pierwszy rzut oka

Tu jest wszystko!

Istnieją rzeczy ważniejsze niż cena, a pierwszą jest wygoda. Kiedy już wiesz, jakich materiałów potrzebujesz, sprawdzasz tylko, czy w danej drukarni przygotują ci wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli nie – idź dalej. Kompletowanie zamówienia w kilku różnych drukarniach jest złym pomysłem, bo w każdej trzeba będzie oddzielnie zapłacić za przesyłki, trzeba będzie oddzielnie przygotowywać pliki dla wydruku, bo wytyczne też się różnią, a na koniec i tak okaże się, że kolory firmowe w każdej z drukarń wyglądają inaczej. Niby niczyja wina, tylko cecha procesu technologicznego, ale zgrzyt pozostaje i z dbałości o swój wizerunek lepiej jest go unikać.

A co, jeśli nie wiesz, jakich materiałów będzie potrzeba w przyszłości? Po pierwsze warto spróbować coś w tej materii przewidzieć, a po drugie – kiedy już można podejrzewać, że będą to ulotki, wizytówki czy katalogi, a raczej nie plakaty czy kalendarze, to szukaj drukarni, która ma właśnie to, co może się przydać.

Wyjście poza ramy

Każda dobra drukarnia online przygotowuje gotowe wzory i informatory mówiące o tym, jak przygotować plik do wydruku, kreatory, które pozwalają odrobinę sobie konkretny projekt wizualizować, ale na najlepszej drukarni będzie też można zamówić produkty niestandardowe – ulotki docinane albo po prostu w nietypowych wymiarach, plakaty, wizytówki na plastikowych kartach albo jeszcze coś innego, co sprawia, że oferta będzie wyjątkowa.

I tutaj ważna uwaga: nie chodzi nawet o to, żeby z takich usług korzystać. Sam fakt, że one istnieją, dobrze świadczy o drukarni. Ludzie, którzy ją obsługują, są gotowi zrobić coś więcej, niż tylko puścić projekt na maszyny drukujące, ale mają wiedzę, techniczne możliwości i doświadczenie, które pozwala zrobić więcej, niż tylko wcisnąć „drukuj”. To z kolei jest ważne, jeśli nie jesteś osobą, która zajmuje się profesjonalnym przygotowywaniem wydruków. Wtedy twoim ekspertem od druku będzie pracownik drukarni i dopiero wtedy, kiedy wiesz na pewno, że pracują w niej profesjonaliści, możesz liczyć na to, że kiedy ty dasz ciała przy przygotowywaniu projektu albo zapomnisz o ważnym technicznym detalu, to ktoś może to zauważy.

Patrz w portfolio

Każda drukarnia ma jakichś swoich stałych klientów. Wielu z nich zapewne znasz. Znane logo czy nazwa w kontekście drukarni, z której chcesz skorzystać, zawsze będzie jakimś argumentem, ale warto spojrzeć w portfolio drugi raz, tym razem na spokojnie. Nie chodzi przecież o to, żeby drukować tam, gdzie jakaś znana marka, tylko o to, żeby drukować dobrze. Jeśli z drukarni korzysta duża sieć hipermarketów, to znaczy, że dobrze tam radzą sobie z gazetkami reklamowymi. Ale czy dobrze radzą sobie z plakatami albo wizytówkami? Jeśli z usług drukarni korzysta ekskluzywny butik elektroniczny, to pewnie można sobie nadrukować wizytówki PCV albo nawet pendrive w formie karty, ale czy to pozwoli ci wybrać najlepszą drukarnię do kalendarzy?

Przejrzyj listę klientów drukarni i spróbuj zrozumieć, co oni tam zamawiają. Zobacz, jak wyglądają te konkretne materiały i czy chcesz, żeby twoje wyglądały podobnie. Nie chodzi o to, żeby szukać dziury w całym, ale kiedy znajdziesz dobrą drukarnię online, upewnij się, że jest ona dobra w tym, czego potrzebujesz, bo przy tak dużym asortymencie czasem zdarza się, że pewne materiały mogą wyglądać lepiej, a inne gorzej. Warto nauczyć się wychwytywać takie niuanse, ponieważ dzięki temu łatwiej znajdziesz drukarnię, która naprawdę spełni twoje oczekiwania.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena