0
głosów
- +

Powrót do formy po ciąży

Autor:

Aktualizacja: 16.12.2018


Kategoria: Uroda / Kobieta


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 51 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Powrót do formy po ciąży

Zwykle Każda kobieta chciałaby jak najszybciej wrócić do formy po ciąży. Trzeba jednak pamiętać o pewnych ważnych zasadach, które związane są po prostu ze zdrowiem i stanem fizycznym organizmu po porodzie i ciąży. Kiedy zatem rozpocząć dietę oraz aktywność fizyczną? 


Ćwiczenia po ciąży

Przez pierwsze umowna 8 tygodni w połogu kobieta raczej powinna wykonywać bardzo delikatne i nie obciążające organizmu ćwiczenia. Najlepiej poszukać jakiś ćwiczeń w dobrym serwisie dla kobiet, który skupia się wokół tematyki powrotu do formy po ciąży. 

Niech to będą ćwiczenia, który serwis dla kobiet proponuje w porozumieniu z fizjoterapeutą. Dlaczego to tak ważne? Bo osłabione mięśnie brzucha, które dodatkowo mogły zostać uszkodzone podczas porodu, trzeba traktować niezwykle delikatnie. Najlepiej byłoby udać się wcześniej na konsultację do fizjoterapeuty, który oceni czy mięśnie poprzeczne brzucha nie rozeszły się. Jeżeli doszło do takiej sytuacji, dobierze odpowiednie ćwiczenia wzmacniające.

Jeżeli minęło już więcej niż 8 tygodni od porodu,  a kobieta czuje się dobrze, może zacząć wprowadzać więcej aktywności fizycznej. Domowe ćwiczenia dywanowe, jogging albo ćwiczenia ruchowe takie jak aerobic czy zumba, będą dobrym wyborem. Trzeba tylko pamiętać o jednym - jeżeli kobieta karmi piersią, musi zabezpieczyć swój biust w naprawdę bardzo dobrze dobranym.staniku sportowym. 

Dieta po ciąży


Kobiety karmiące piersią zwykle są bardzo ostrożne z tym, co spożywają. Chociaż współcześnie mówi się o tym, że dieta matki karmiącej nie ma wcale tak dużego wpływu na samopoczucie dziecka karmionego piersią, mimo wszystko lekarze często zalecają tak zwaną dietę eliminacyjną, jeżeli u dziecka występują na przykład kolki. Dlatego też kobieta po ciąży może naturalnie przestawić się na zdrowszy i bardziej lekki sposób odżywiania się. To z pewnością bardzo pozytywnie wpłynie również na jej figurę. Ciężkie i tłuste potrawy smażone są na przykład odradzane dla kobiet karmiących piersią. Warto natomiast jeść sporo warzyw oraz owoców, a także lekkie kasze czy zdrowe pieczywo. Karmienie piersią zatem w naturalny sposób przyczynia się do poprawy diety, A to znowu przekłada się na większą szansę zgubienia zbędnych kilogramów.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij