Live streaming zyskuje coraz większą popularność, dzieje się tak w dużej mierze ze sprawą popularyzacji narzędzi umożliwiających tworzenie transmisji online również zwykłym użytkownikom Internetu. To właśnie ta łatwość tworzenia transmisji online sprawia, że biznes decyduje się coraz częściej na  wykorzystanie tego kanału komunikacji w promocji swojej działalności.

Data dodania: 2018-12-17

Wyświetleń: 920

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Narzędzia do live streamingu

Live streaming zyskuje coraz większą popularność, dzieje się tak w dużej mierze ze sprawą popularyzacji narzędzi umożliwiających tworzenie transmisji online również zwykłym użytkownikom Internetu. Obecnie wystarczą kamera wideo i konto na portalu YouTube lub Facebook, aby przygotować własny stream. To właśnie ta łatwość tworzenia transmisji online sprawia, że biznes decyduje się coraz częściej na  wykorzystanie tego kanału komunikacji w promocji swojej działalności.

Niestety wraz z popularyzacją technologii rodzą się nowe problemy. Łatwość tworzenia live streamingu na YouTube zachęca część użytkowników do nielegalnego i darmowego udostępniania płatnych transmisji live. Po drugie – użytkownicy (widzowie) od komercyjnych live streamingów zaczynają wymagać więcej niż od darmowych transmisji przygotowanych przez osoby prywatne. W końcu muszą za nie także w części płacić.

Live streaming w biznesie, kulturze i sporcie

Obecnie live streaming jest szeroko wykorzystywany do komunikacji wewnątrzfirmowej, szkolenia pracowników oraz potencjalnych klientów, a także transmitowania wydarzeń sportowych i kulturalnych. Zadaniem transmisji online jest skrócenie dystansu, co ułatwia uczestniczenie w eventach oraz pomaga sprawnie zarządzać firmą.

Pozytywnym aspektem tworzenia transmisji internetowych jest przede wszystkim możliwość komfortowego uczestniczenia w wydarzeniu lub spotkaniu. Uczestnik nie musi zmieniać swoich planów, aby pojawić się w wyznaczonym miejscu. Może swobodnie wziąć udział w evencie przy użyciu komputera czy urządzenia mobilnego. Tego typu rozwiązania pozwalają odbywać codzienne spotkania biznesowe pomimo dużej odległości, jaka dzieli współpracowników. Umożliwia także wygodną konsumpcję wydarzeń kulturalnych lub sportowych z każdego miejsca na świecie.

Pionierzy w swoich dziedzinach

Niewątpliwym pionierem wykorzystania technologii live streamingu jest sport. To konfrontacja Sztuk Walki od 2012 roku transmituje swoje gale wyłącznie w Internecie w systemie pay per view. Nie można jednak stwierdzić, że wydarzenia kulturalne pozostają w tyle.

Przykładem wykorzystania transmisji online może być Męskie Granie, którego finałowy koncert w Żywcu od 2013 roku dostępny jest w każdym miejscu w kraju dzięki transmisji internetowej. Natomiast TheMuBa uczynił live streaming podstawą swojego biznesu, stając się pierwszym w Polsce internetowych teatrem. W projekcie przygotowanym przez Borysa Szyca, Marka Maślankę i Jarosława Kuźniara oprócz spektakli będzie można zobaczyć transmisje z koncertów muzyki poważnej i baletu.

Bezpieczeństwo narzędzi do live streamingu

Bez względu na to, czy transmisja online prowadzona jest na potrzeby wydarzenia komercyjnego czy jako forma komunikacji wewnątrzfirmowej, ważne jest jej bezpieczeństwo. Jeżeli informacje z live streamingu zostaną udostępnione nieodpowiednim osobom, to firma może utracić kontrolę nad tajemnicą przedsiębiorstwa lub utracić zysk z płatnego dostępu do transmisji. W obu przypadkach straty mogą być ogromne.

Z tego powodu ważne jest to, aby korzystać z firm, które na bieżąco kontrolują sygnał i blokują dostęp użytkownikom, którzy nielegalnie udostępniają stream.

Prosty sposób rejestracji i dobre łącze

Live streaming zastępuje w pewnym stopniu telewizję, dlatego coraz częściej organizatorzy zarabiają nie tylko na płatnym dostępie, ale także na reklamach. Aby możliwe było czerpanie zysków z powyższych źródeł, ważne jest zachęcenie użytkowników do wzięcia udziału w wydarzeniu. Ci natomiast oczekują, że proces rejestracji będzie szybki. Najlepiej więc zdecydować się na indywidualnym player, w którym rejestracja zostanie skrócona do minimum.

To jednak nie wszystko, ponieważ niska jakość transmisji może zniechęcić do jej dalszego oglądania, a brak atrakcyjnych rozwiązań wizualnych (grafik renderowanych w czasie rzeczywistym czy animacji) może szybko znudzić odbiorcę. Z tego powodu coraz częstszym problemem dla organizatorów jest transfer. Jeżeli zainteresowanie danym streamem przerośnie oczekiwania, może okazać się, że część użytkowników nie będzie w stanie oglądać transmisji w zadowalającej jakości lub zwyczajnie live streaming będzie się zawieszał. Z tego powodu tak ważne jest elastyczne łącze, którym można zarządzać i dostosować je do potrzeb.

Jaką firmę wybrać?

Podejmując decyzję o współpracy z firmą zajmującą się świadczeniem usług z zakresu organizacji live streamingu należy zwrócić uwagę na kilka aspektów. Przede wszystkim, planując swój biznes najlepiej od razu wybrać takiego usługodawcę, który jest w stanie świadczyć kompleksowe usługi. Chodzi tutaj o posiadany sprzęt, zatrudnionych specjalistów, oprogramowanie oraz doświadczenie. Z pewnością transmisja online dla setek osób różni się od tej, w której uczestniczą setki tysięcy, stąd warto sprawdzić, jakie przedsięwzięcia organizowała firma. W końcu to od niej współzależy jakość transmisji, którą zobaczą odbiorcy live streamingu.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena