0
głosów
- +

Co musisz wiedzieć przed wdrożeniem ISO 9001?

Autor:

Aktualizacja: 05.10.2018


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Systemy do zarządzania


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 98 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CR <span class="normal">Wszelkie prawa zastrzeżone. Artykuł może być opublikowany jedynie na Artelis. Zabronione jest pobieranie artykułu i korzystanie z niego bez pismnej zgodny autora i serwisu Artelis.pl&nbsp;</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Co musisz wiedzieć przed wdrożeniem ISO 9001?

Norma ISO 9001 to niezwykle popularny na całym świecie System Zarządzania Jakością. Do tej pory certyfikację w tym zakresie uzyskało już ponad milion organizacji z setek państw. Coraz częściej posiadanie certyfikatu ISO 9001 jest wręcz standardem w biznesie.Dlaczego warto wdrożyć certyfikowany System Zarządzania Jakością?


 Dlaczego warto wdrożyć certyfikowany System Zarządzania Jakością?

Certyfikacja Systemu Zarządzania jakością jest obiektywnym dowodem na to, że w organizacji cele jakościowe mają bardzo wysoki priorytet. Dzięki wdrożeniu normy ISO 9001 opracowany jest kompletny zespół narzędzi, procesów i procedur, który wspiera podnoszenie poziomu działań we wszystkich obszarach. Zastosowanie zasad Systemu Zarządzania Jakością pozwala na zwiększenie efektywności oraz ograniczenie kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa, co przekłada się na wymierne korzyści finansowe. Posiadanie certyfikatu ISO 9001 poprawia także wizerunek firmy na arenie międzynarodowej, a także podnosi poziom zaufania wśród klientów oraz partnerów biznesowych.

Jak wdrożyć ISO 9001?

Certyfikacja rozpoczyna się od analizy aktualnej sytuacji firmy pod kątem zgodności z wymogami normy. Wyniki tej kontroli pozwalają na przygotowanie odpowiedniego planu wdrażania zmian w działalności, aby była ona spójna z zapisami ISO 9001. Po wprowadzeniu koniecznych poprawek, utworzeniu dokumentacji systemowej oraz przeszkoleniu personelu z zakresu normy jakościowej można zgłosić się na audyt certyfikacyjny. Jest on przeprowadzany przez wykwalifikowanego audytora z niezależnej jednostki certyfikującej. W raporcie znajdują się wszystkie wyniki przeprowadzonych kontroli dokumentacji oraz rozmów z pracownikami, w tym także wykryte niezgodności. W takich obszarach konieczne jest wdrożenie działań naprawczych w określonym czasie. Kiedy wszystko w przedsiębiorstwie funkcjonuje już zgodnie z normą ISO 9001 otrzymuje ona certyfikat, który jest ważny przez 3 lata.

Utrzymanie systemu

System Zarządzania Jakością musi być regularnie kontrolowany i udoskonalany, aby dobrze spełniać swoją funkcję. Rok oraz dwa lata po certyfikacji przeprowadzane są audyty sprawdzające. W międzyczasie nad poprawnością działania systemu czuwają pełnomocnik ds zarządzania jakością oraz audytor wewnętrzny. Trzy lata po wdrożeniu należy zgłosić się na audyt recertyfikacyjny, po którym ważność certyfikatu jest przedłużona na kolejne trzy lata.

Licencjonowane artykuły tworzy i publikuje Artelis.pl


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij