0
głosów
- +

Panujące trendy w sklepach internetowych

Autor:

Aktualizacja: 04.09.2018


Kategoria: Internet i Komputery / Tworzenie Stron


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 77 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Tak jak w realnym świecie panują pewne trendy mody dotyczące noszonej odzieży, używanego sprzętu czy słuchanej muzyki, tak i w sieci internetowej możemy spotkać się z trendami panującymi na stronach internetowych czy sklepach e-commerce. 


W dzisiejszym artykule opowiem nie co o właśnie modzie panujące w sieci internetowej. Jeżeli planujesz zamówić sklep internetowy lub jesteś webdesignerem być może artykuł odsłoni Ci pewne koncepcje, które pomogą Ci zrealizować świetny projekt e-commerce.

 

Czystość i estetyka

Obecnie praktycznie wszystkie starsze sklepy internetowe, które działają w sieci zostały odnowione. Jeszcze do niedawna można było spotkać takie, pstrokatym tłem, lub niepotrzebnymi elementami graficznymi np.: przy nagłówkach. Obecnie sklepy internetowe posiadają jednolite tło najczęściej w kolorze białym, dalej w szarym i najrzadziej, w czarnym. Szata graficzna ogranicza się jedynie do deklaracji czcionki, jej wielkości, kolorów, oraz tła głównego. Mamy do czynienia z minimalizmem, którego już bardziej pogłębić nie można.

Prosty style ma kilka zalet, mianowicie sklep internetowy znacznie szybciej się ładuje, mamy więcej zasobów serwerowych do wgrywania innych elementów, np.: ciekawych zdjęć. Kolejną zaletą, chyba główną to lepsza widoczność produktów. Użytkownik nie jest dekoncentrowany otaczającą listę produktów szatą graficzną. Może się skupić lepiej na tym na czym zależy obu stronom – na produktach.

 

Stylowe obrazy na sklepie internetowym

Obecnie super jakość obrazów przy produktach nie wystarczy. Chcesz sprzedawać musisz się bardziej postarać. Pamiętaj, że produktu w sklepie internetowym klient nie może dotknąć. W każdym typie produktów mamy jedynie jeden zmysł do oceny jakości, przydatności asortymentu. Twoim zadaniem jako sprzedawcy jest więc jak najmocniejsze kuszenie klienta. Stosowanie grafik prezentujących dany produkt w artystycznych ujęciach to bardzo dobry pomysł.

Druga rola obrazów to budowanie klimatu i charakteru sklepu internetowego. Obecnie to zdjęcia banerów tworzą szatę graficzną. Grafiki tego typu powinny zawierać produkty które sprzedajesz w codziennym użytku. Umiejętne operowanie obrazami pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż.

Prostota i obraz to dwa aspekty nowego designu, który całkowicie odmienił wygląd e-commerce na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Oglądając nowe sklepy internetowe można zauważyć, że ostała się tylko jedna i cecha - user experience w interfejsie.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij