Jak zwiększyć liczbę zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google i ułatwić nawigację użytkownikom ?

Data dodania: 2008-10-05

Wyświetleń: 5233

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Stworzenie mapy strony jest doskonałym sposobem na zwiększenie ilości zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce Google oraz ułatwia użytkownikom znalezienie poszukiwanej informacji.

Mapy witryn dzielą się na dwa rodzaje :
- obsługiwana przez algorytmy wyszukiwarki Google, zapisana w strukturze XML ,
- klasyczna mapa obsługiwana przez użytkowników, będąca składową jednej z podstron witryny.

Mapa klasyczna jest przydatna zarówno podczas pozycjonowania, jak i wtedy gdy użytkownik ma trudności z nawigacją na stronie. Jest ona zbiorem odnośników do poszczególnych podstron, który możemy porównać do książkowego spisu treści. Dane prezentowane w tej formie są przyjazne zarówno dla użytkowników , jak i robotów wyszukiwarek, gdyż łatwo można odczytać zależności pomiędzy poszczególnymi podstronami.


Rys. Klasyczna mapa strony (reklama.twojebook.net)

Mapa tworzona dla wyszukiwarek w strukturze XML, nie zawiera nazwy odnośników, a jedynie ich adresy. Do jej generowania możemy użyć bezpłatnego programu GSiteCrawler, który jako wynik swej pracy, zwróci nam plik gotowy do wysłania na serwer. Następnie nowo utworzoną mapę wystarczy zgłosić do Google Sitemaps, wskazując jej aktywny adres URL. W ten sposób algorytm wyszukiwarki będzie mógł sprawniej zaindeksować dostępne podstrony.

W sytuacjach, gdy witryna została stworzona w oparciu o systemy CMS, do generowania map możemy użyć dostępnych wtyczek. Przykładową wtyczką dla Wordpressa, będzie generator mapy Google Site Maps, który oprócz autoaktualizacji mapy odnośników, będzie zgłaszał do Google nowe podstrony, poprzez wykorzystanie mechanizmu PING. Wtyczkę Google Site Maps możemy pobrać ze strony polskiego Wordpressa (wordpress-polska.org).

Czasami zdarzają się sytuacje, że użytkownik bądź robot wyszukiwarki odwołują się do podstrony, która nie istnieje. W takiej sytuacji dobrze jest zrobić przekserowanie ze strony, która zgłasza błąd 404 (brak strony) na stronę z klasyczną mapą witryny. W ten sposób zarówno roboty jak i użytkownicy będą mieli możliwość przeszukania zasobów witryny..
Licencja: Creative Commons
0 Ocena