Co zrobić, by podnieść jakość organizowanych przez siebie szkoleń?

Data dodania: 2018-06-13

Wyświetleń: 966

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Zorganizuj szkolenie, które uczestnicy zapamiętają na zawsze

Można śmiało stwierdzić, że najważniejszym celem każdego szkolenia jest to, by uczestnicy wyszli z niego wyposażeni w nową wiedzę. Osobisty sukces słuchaczy jest również sukcesem wizerunkowym trenera, który w ten sposób może rozwijać swoją karierę i poszerzać doświadczenie.

Na co warto zwrócić uwagę organizując własne szkolenie?

Wybierz salę szkoleniową

Nie wszystkie sale szkoleniowe są takie same - wystarczy spojrzeć, jak różnorodne są oferty centrów szkoleniowych, hoteli i innych firm z segmentu MICE, które oferują swoje pomieszczenia na wynajem. Różnice, które widać na pierwszy rzut oka oglądając zdjęcia sal to te w wyposażeniu i designie pomieszczenia. Jedno jak i drugie ma swoje przełożenie na stawki, jakie przyjdzie zapłacić za prowadzenie szkolenia w sali. Oczywiście te kwestie są ważne podczas organizacji szkolenia, jednak najważniejszymi kryteriami, na jakie powinieneś zwrócić uwagę (poza ceną za wynajem w określonych godzinach) jest rozmiar sali i jej lokalizacja.

Wybór pomieszczenia o odpowiedniej kubaturze jest kluczowy do zapewnienia komfortu pracy na szkoleniu. Każdy uczestnik powinien mieć zapewnioną minimalną przestrzeń dla siebie. Zwykle przyjmuje się wartość co najmniej jednego metra kwadratowego. Wartości mogą się różnić w zależności od wyposażenia sali. Jeśli planujemy przeprowadzenie szkolenia, podczas którego uczestnicy będą zapisywać notatki lub korzystać z komputerów, to będzie potrzebna trochę większa sala ze stolikami. Przykładowo na potrzeby niewielkich spotkań do 10 osób powinna wystarczyć sala do 20 metrów kwadratowych.

Drugim ważnym czynnikiem jest lokalizacja. Ma ona bezpośrednie przełożenie na stawki wynajmu (zwykle w dalszych dzielnicach znajdziesz większe sale, niż te w centrum w podobnych kwotach). Warto wybrać miejsce, które jest dobrze skomunikowane z centrum miasta - szczególnie, jeśli szkolenie ma charakter otwarty, a uczestnicy przyjeżdżają z innych miejscowości.

Lokalizacja szkolenia w ścisłym centrum miasta podnosi prestiż spotkania, jednak jeśli planujesz szkolenie dla większej liczby osób, to pamiętaj, że w obiekty w centrum miasta bardzo rzadko dysponują wystarczająco dużymi parkingami.

Gdzie zacząć szukanie odpowiedniej sali? Większość osób w pierwszej kolejności kieruje się do wyszukiwarki Google. Warto jednak wstrzymać się chwilę przed wpisywaniem kolejnych odmian hasła "sale szkoleniowe w mieście x "by znaleźć więcej wyników i wykorzystać tematyczną platformę rezerwacyjną - dzięki niej oszczędzisz sobie niepotrzebnego przekopywania się przez dziesiątki stron internetowych.

Zadbaj o jak najlepszy przebieg spotkania

Jeśli wybrałeś już odpowiednią salę, zadbaj o jak najlepszy przebieg samego szkolenia. Pamiętaj, że na początku część z uczestników spotkania może czuć się skrępowana - jest to typowe dla wszelkich spotkań. Twoim zadaniem w ciągu pierwszych minut szkolenia jest przełamanie lodów. W tym celu możesz opowiedzieć krótką anegdotę lub żart, który rozładuje napięcie. Nie zapomnij się przedstawić i powiedzieć kilku słów o sobie - jest to część, którą niektórzy szkoleniowcy bagatelizują, jednak wiedz, że słuchacze wolą wiedzieć, kim jest prowadzący.

Przedstaw program szkolenia wcześniej - tak, by uczestnicy mogli śledzić temat i nie czuli, że w pewnym momencie zgubili wątek. Jest to szczególnie istotne, gdy organizowanie przez ciebie szkolenie ma charakter cykliczny. Musisz pamiętać, by na początku każdego kolejnego dnia zrobić krótkie resume, które pomoże uczestnikom przypomnieć sobie moment, na którym skończyłeś. Niech to jednak nie będzie wymówka do nadmiernego powtarzania się.

Niezależnie od tematyki szkolenia staraj się używać prostego, obrazowego języka z dużą ilością przykładów i porównań. Unikaj natomiast fachowego żargonu. Nadmiar hermetycznych, zrozumiałych tylko dla niektórych branżowych wyrażeń może spowodować, że uczestnicy poczują się nimi przytłoczeni lub zgubią wątek. Jeżeli konieczne jest wykorzystanie fachowych określeń - staraj się je wprowadzać stopniowo, wyjaśniając w obrazowy sposób.

Wykorzystaj możliwości, jakie dają współczesne aplikacje do prezentacji multimedialnych, takie jak choćby popularne Prezi.

Wykorzystaj media społecznościowe

Nie zapomnij o wykorzystaniu nowoczesnych kanałów komunikacji ze swoimi uczestnikami, czyli mediów społecznościowych. Komunikacja poprzez social media jest powszechną praktyką wszelkich event managerów do zbudowania zainteresowania swoim wydarzeniem. Każdy event posiada własny hashtag, galerię zdjęć i masę postów. Dlaczego zatem nie wykorzystać tych samych metod do promocji własnego szkolenia?

Komunikowanie w mediach społecznościowych o szkoleniu powinno zostać podzielone na trzy etapy: przed spotkaniem (celem jest szerokie informowanie o temacie szkolenia, pozyskiwanie potencjalnych uczestników i budowanie atmosfery oczekiwania), w trakcie (relacjonowanie, budowanie społeczności, nawiązywanie kontaktów) i po (budowanie postawy lojalnych klientów oraz podtrzymywanie kontaktu z uczestnikami).

Niezależnie od rodzaju i tematyki szkolenia zastosowanie powyższych rad pomoże ci w podniesieniu jakości spotkań oraz zadowolenia słuchaczy z uczestnictwa w nich.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena