Z jakiego powodu kierowanie firmowymi projektami bywa nieefektywne? O opinię poprosiliśmy kilku doświadczonych menedżerów projektów. W tym artykule prezentujemy powszechne przykłady nieefektywnej pracy w czasie organizowania projektu.

Data dodania: 2018-04-30

Wyświetleń: 889

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co jest obserwowaną często przyczyną nieosiągnięcia celów projektu? - Czasem widzimy, że projekt na papierze odniósł sukces ale przez szastanie pieniędzmi, czasem albo zasobami nie ma szans się zwrócić – ocenia trener z firmy konsultingowej.

To lista popularnych zaniedbań spisana przez trenerów:

  • Zbyteczne zużycie zasobu (np. materiałów czy komputerów)
  • Przeciągające się w czasie spotkania zespołu projektowego
  • Prowadzenie własnych analiz i badań mimo, iż dostępne są na rynku gotowe opracowania
  • Każdy członek zespołu projektowego otrzymuje nowe wizytówki lub inne podobne gadgety
  • Doradcy, którzy są uczestnikami zebrań nie wnoszą świeżego spojrzenia, nowych pomysłów
  • Wszystkie decyzje podejmuje się w całym zespole – nawet te mało istotne
  • Zespół projektowy zawsze musi posiadać osobne pomieszczenie do wspólnejpracy
  • Zatrudnianie z zewnątrz nowych pracowników do każdego projektu
  • Nie dyskutuje się nad nowymi pomysłami
  • Szef projektu otrzyma premię niezależnie od efektu końcowego
  • Zła komunikacja - nie wszystkie potrzebne informacje docierają do osób zainteresowanych
  • Przydzielanie z góry do zadań konkretnych osób bez możliwości ich zmian w trakcie trwania projektu
  • Brak optymalizacji budżetu pod potrzeby a w konsekwencji przyznanie projektowi zbyt wysokiego budżetu
  • Nadmierna korespondencja związana z projektem zasypująca członków projektu
  • Zamawianie zasobów w ilości przekraczających zapotrzebowanie np. papieru, części, składników
  • Zamawiane podzespoły i części bywają zbyt wysokiej jakości
  • Zaangażowanie całego kierownictwa w projekt – marnowanie czasu kluczowych menedżerów
  • Nie wyciąga się wniosków na przyszłość po skończonym projekcie
  • Tworzenie zbędnej papierkologii
  • Po zakończeniu projektu cała dokumentacja jest niszczona
  • Przydzielenie tych samych obowiązków dwóm członkom zespołu
  • Kontrola projektu obejmuje wszystkie etapy, zadania, decyzje
  • Każdy manager projektu rozliczany jest osobno z efektów pracy
  • W korporacji istnieje duża rotacja pracowników
  • Brak bazy danych obejmującej procedury projektowe
  • Pracownicy wykonują tylko powierzone im zadania, gdyż nie wymaga się od nich nic więcej
  • Project manager posiada bez limitu do swojej dyspozycji dobra takie jak komputer, telefon czy samochód
  • Komunikacja między poszczególnymi komórkami jest nieefektywna gdyż odbywa się na zasadzie pisania pism
  • Efekty projektu są inne niż ustalone
  • Nikt nie planuje w Schemacie Gantta, MS Project, CPM, PERT lub podobnym narzędziu
  • Marnowanie zasobów – po zakończeniu projektów zostaje ich nadmierna ilość, której nie ma jak wykorzystać
Licencja: Creative Commons
0 Ocena