Uruchamiając stronę internetową, niezależnie czy jest to sklep duży, czy mały, specjalistyczny dla wąskiego grona, lub dla mas, czy jest to blog, czy cokolwiek innego, właścicielowi zależy na jak największej rozpoznawalności.

Data dodania: 2018-04-12

Wyświetleń: 915

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Co zapewnia więcej klientów - AdWords czy Pozycjonowanie Organiczne

Każdy z nich dąży do zajęcia jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania giganta z Mountain View - Google. Wyższa pozycja gwarantuje dotarcie do szerszego grona odbiorców, co za tym idzie większą oglądalność, rozpoznawalność i oczywiście większe zyski. Co więc mamy zrobić, by to akurat nasza strona pojawiała się na samym szczycie po wpisaniu odpowiedniego hasła? Najczęściej mamy do dyspozycje następujące możliwości: pozycjonowanie stron internetowych SEO lub Kampanie AdWords. W tym artykule postaram się przybliżyć na czym one polegają. Wady i zalety oraz bezpośrednie porównanie.

Zacznijmy od Google AdWords: zdecydowanie najważniejszą zaletą jest błyskawiczne działanie. Od samego początku nasza strona może znaleźć się na upragnionym szczycie wyszukiwanych pozycji. Zasada jego działania opiera się na prostym mechanizmie - mianowicie im więcej zaoferujesz za kliknięcie (tak, dobrze przeczytaliście, za kliknięcie, ale o tym za moment), tym wyżej wyszukiwarka umieści Twoją stronę. Płatność za korzystanie z AdWords liczymy na podstawie kliknięć. To jest bardzo ważne, samo wyświetlanie naszej strony nie ma znaczenia, dopiero po kliknięciu w nią następuje naliczenie opłaty. Ciekawą opcją jest ustalenie emitowania naszej reklamy. Może się okazać, że nie potrzebujemy wyświetlania na samej górze o godzinie pierwszej w nocy, gdyż wtedy nasza firma jest zamknięta i nikt się z nami nie skontaktuje. System automatycznie zacznie pozycjonowanie w ustalonych przez nas wcześniej godzinach, a opłata zostanie pobrana jedynie za kliknięcia w tym właśnie czasie. Oszczędność generuje również kolejny mechanizm. Kampania Google AdWords może wystartować od razu po kliknięciu i tak samo szybko można ją przerwać lub zatrzymać. Przykładowo mamy długi weekend, firma jest zamknięta, więc po co mamy płacić za usługę z której aktualnie nikt nie skorzysta? Towar sprzedał się błyskawicznie a nowa dostawa jeszcze nie dojechała - wstrzymujemy kampanię do czasu uzupełnienia braków, nie płacąc za ten czas. Równie szybko i bezproblemowo możemy modyfikować treść naszego przekazu (musi by to zgodnie z przyjętymi normami). Jeśli hasło: "najlepsze buty biegowe w Polsce" nie przemawia do naszych klientów dostatecznie mocno, kilka kliknięć i ogłaszamy się jako "najtańsze buty biegowe w Polsce". Zasięg naszych reklam możemy również dostosować. Jeśli sprzedajemy węgiel na tony w okolicach Wrocławia trudno spodziewać się klientów z Białegostoku, możemy więc ograniczyć zasięg pozycjonowania naszej strony do wyszukiwania z województwa dolnośląskiego. Reklamy AdWords możemy emitować również w tak zwanej sieci reklamowej. Są to strony (często ustawione jako startowe/domowe) które wewnętrznie mają wgraną wyszukiwarkę google. Korzystając z takiego sposobu na reklamę przez cały czas korzystania z programu mamy dostęp do panelu administracyjnego. W niem oprócz wyżej opisanych zmian, możemy na bierząco monitorować koszty kampanii, zainteresowanie, liczbę kliknięć, a nawet lokalizację zainteresowanych.

Co to jest SEO pozycjonowanie? Otóż jest to zakres działań, który ma na celu uzyskanie jak największego ruchu z wyników organicznych Google. W telegraficznym skrócie: chcemy by nasza strona była jak najwyżej na liście wyników wyszukiwania, ale by nie wyświetlała się jako reklama. Przejdźmy teraz do zalet pozycjonowania SEO. Pierwsze, co przychodzi na myśl to oczywiście brak płatności za poszczególne kliknięcie. Zapłacimy tyle samo za 10 wejść na naszą stronę i za dziesięć tysięcy wejść. Sprzedając towary, za które pobieramy niewielką marżę, jednocześnie generujące duży ruch w sieci kampania AdWords może nam się nie opłacać. Zamiast cieszyć się z większego zainteresowania, będziemy musieli dołożyć, by pokryć koszty reklamy. Zaleta niepłacenia za poszczególne kliknięcia często dla wielu jest decydującą kwestią. Następną bardzo ważną zaletą SEO jest wiarygodność. Zdecydowania większość internautów nie ma pojęcia, że wyniki z pierwszych stron są reklamami. Odbiera taką stronę za bardziej godną zaufania, naturalna i po prostu lepszą niż z widniejącym oznaczeniem "Reklama". Pozycjonowanie jest długofalowym zakresem działań. Taki też przynosi efekt - trzeba dłużej czekać na efekty, te zaś są bardziej stabilne od AdWords.

Pozostaje pytanie co więc wybrać? Odpowiedzi jednoznacznej nie ma, a przynajmniej ja jej nie znam. Moim zdaniem oba rozwiązania wzajemnie się uzupełniają i nie są rywalami. Zarówno jeden jak i drugi sposób ma zdecydowane zalety i drobne wady. Prowadzone przez osobę z doświadczeniem w odpowiedni, zbilansowany sposób przyniosą najlepsze efekty. Wzajemnie sie uzupełniając zapewnią szybki, ale i długotrwały efekt, a o to przecież chodzi prowadząc stronę internetową sigma-art.pl

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena