Wielu Klientów pyta: brama garażowa segmentowa czy roletowa? Ci, którzy mają garaż z domem pytają, która ma lepszą izolację termiczną i akustyczną. Ci, którzy mają mały garaż pytają, która zajmie jak najmniej miejsca. Ci, którzy mają dzieci pytają o system zabezpieczeń. Każdy ma swoje potrzeby i wymagania.

Data dodania: 2018-02-17

Wyświetleń: 977

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Brama garażowa segmentowa czy roletowa? Która lepsza?

Bramy segmentowe
Bramy garażowe segmentowe są bardzo popularne, wybiera je blisko 80% budujących lub remontujących dom. Większość modeli otwiera się do góry (chowając się pod stropem garażu). Są też takie, które otwierają się w bok (na jedną ze ścian). To droższa opcja, ale czasem konieczna (gdy np. pod sufitem poprowadzona jest instalacja).

Zalety bram segmentowych

  • Zajmują niewielką przestrzeń, mają najwygodniejszy system otwierania i zamykania (w pionie). Nie wysuwają się przed zewnętrzną powierzchnię ściany garażu (zarówno przy otwieraniu, jak i zamykaniu). Najlepsze rozwiązanie, gdy podjazd jest za krótki lub gdy do garażu wjeżdżasz bezpośrednio z ulicy. Możesz podjechać samochodem pod samą bramę.
  • Kształt nadproża nie stanowi ograniczenia. Bramę segmentową można zamontować nawet w przypadku nadproża łukowego (dowolny kształt). Możliwość montażu w niskim nadprożu (już na 15 cm).
  • Najlepsza izolacja termiczna (zaoszczędzisz na ogrzewaniu domu) i akustyczna (nic nie zakłóci Twojego spokoju) . Segmenty poruszające się w prowadnicach są szczelne. Stalowe panele o grubości co najmniej 4 cm, szczelnie wypełnione pianką oraz systemy uszczelek (boczne, dolne, górne w komplecie z bramą) doskonale chronią przed zimnem i hałasem. Bramy segmentowe szczególnie są polecane w przypadku garażu połączonego z domem, ogrzewanego. W garażu jest cicho i ciepło.

Współczynnik przenikania ciepła: Uk=1,07 W/m2 x K

Współczynnik tłumienia dźwięku: Rc=23 dB

  • Odporność na deszcz, śnieg, mróz (atrakcyjny wygląd przez długie lata, jak z dnia montażu) Szyny, prowadnice oraz elementy konstrukcyjne wykonane są ze stali ocynkowanej, która posiada znacznie większe właściwości antykorozyjne niż stal bez powłoki cynkowej. Panele wykonane z blachy ocynkowanej na gorąco i lakierowane – doskonała ochrona przed korozją.
  • Elektryczny napęd (do każdej bramy dobierzesz automatykę), ale i możliwość otworzenia ręcznego (w przypadku braku prądu).
  • Bogaty wybór wzornictwa, kolorów, wykończeń. Imitacje drewna, kamienia. Modele gładkie, z przetłoczeniami wąskimi lub szerokimi. Możliwość pomalowania bramy segmentowej na dowolny kolor z palety RAL. Z łatwością skomponujesz bramę garażową z elewacją, kolorem okien, dachu.
  • Bardzo bezpieczne użytkowanie, mnóstwo zabezpieczeń (np. zabezpieczenie pęknięcia linki, zabezpieczenie pęknięcia sprężyn, zabezpieczenie przeciążeniowe). Zatrzymuje się i podnosi, gdy napotka opór. Istnieje opcja wyposażenia bramy segmentowej w fotokomórkę - brama nie zamknie się, jeżeli w jej obrębie znajdzie się przeszkoda. Z takim wyposażeniem możesz być spokojny o bezpieczeństwo rodziny.
  • Łatwy i szybki montaż.
  • Przyzwoita cena jak na produkt tak wyposażony. Bramy segmentowe są tańsze od rolowanych.

Wady bram segmentowych
Konieczność pozostawienia miejsca pod sufitem lub na ścianie (na prowadnice). Dla tych, którzy planują wykorzystać sufit np. na dodatkowy schowek na różne przedmioty, taka cecha bram może być wadą.

Bramy garażowe rolowane
Bramy rolowane zwane są też żaluzjowymi lub roletowymi. Nazwy te wskazują na sposób ich obsługi – skrzydło bramy podobnie jak roleta nawijane jest na wał napędowy umieszczony w kasecie. Brama rolowana otwiera się pionowo w górę. To doskonały wybór w przypadku niskich nadproży.

Zalety bramy garażowej rolowanej

  • Idealnie rozwiązanie, gdy w garażu mamy mało miejsca pod sufitem i z boku. Nie musisz zostawiać wolnej przestrzeni ani w garażu (brak prowadnic), ani przed wjazdem (płaszcz nawija się pionowo). W przypadku bramy rolowanej potrzebne jest jedynie miejsce na wał zwijający profile.
  • Montaż zarówno wewnątrz garażu, jak i na zewnątrz. W dowolnym miejscu otworu wjazdowego do garażu, jego nadproże może być łukowe.
  • Aluminium w 100% odporne na korozję.
  • Dobra izolacja termiczna – profile wypełnione są bezfreonową pianką poliuretanową o grubości 18,5 mm.
  • Dodatkowe zabezpieczenia (np. blokada uniemożliwiająca podważenie zamkniętej bramy).
  • Wygodna automatyka ze zdalnym sterowaniem (w komplecie z bramą), wyobraź sobie, pada deszcz, a Ty nie wysiadasz z samochodu, jednym kliknięciem otwierasz bramę. Masz też ręczne otwieranie (w razie awarii zasilania).

Wady bramy garażowej rolowanej

  • Wysoka cena (najdroższe bramy garażowe ze wszystkich).
  • Mniejszy wybór kolorów niż w przypadku bram segmentowych (bo są mniej popularne).
  • Mogą mieć maksymalnie 5 m szerokości i 3 m wysokości.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena